SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Renault Zoe
Autor Wiadomość
Piotrek11
Kia Soul

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 193
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-03-21, 15:11   

papamila2 napisał/a:
Cytat:
Co z tego że mam większy zasięg, niż w Leafie, jak ze względu na dłuższy (4 krotnie) czas ładowania musiałbym się ładować 4 razy częściej, żeby go wykorzystać....

i tu dochodzimy do meritum
powinniśmy sami sobie odpowiedzieć co dla nas najodpowiedniejsze
bo nie zawsze ten "zasięg" powinien być wyznacznikiem a inne wspominane tu "niuanse"


jak szybkość ładowania, dostępność takich a nie innych ładowarek, instalacja 3f domowa ew. PV
czy nawet sposób żywota i spędzania wolnego czasu.

od 4 miesięcy używam Kony, fakt jest nieco większa i nowocześniejsza niż ZOE
tym niemniej dostrzegam przewagę tego drugiego, tzn zdolnośc ładowania 3f 22KW vs 1f 7,4 kW
po prostu dostępnośc ładowarek 22kW jest kilkunastokrotnie większa niż CCS
dalej, ew płatne ładowanie- AC jest o połowę tańsze
uważam również że moim zdaniem bateria jest bardziej dopracowana.

Ad. Cav
nie licz na dopłaty, to tylko marketingowa ściema,
szczególnie teraz gdy zaciskają pasa



Renault Zoe ale w wersji R 110 obok Ionica to chyba na obecną chwile najrozsadniejszy wybór auta do 80 000 zl
Dobrze się jezdzi.
Ioniq wiekszy komfort , mniejszy zasieg.
Zoe R 110 wiekszy zasięg , mniejszy komfort .
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2045
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-03-21, 15:22   

Tesla Model 3 przy Zoe to jest brak komfortu na miejskich dziurach.
Miałem mieć tylko TM3, po 3 miesiącach dokupiłem Zoe, bo jednak
na miasto Zoe jest wygodniejsze. Wygodniesze do wsiadania, lepiej
wybiera dziury i lepiej się parkuje w ciasnych parkingach.
Krótkie trasy 2x50 km lub 2x100 km z 40kWh też dobrze ogarnia.
_________________
Szuasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P
 
 
Piotrek11
Kia Soul

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 193
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-03-21, 15:43   

arekb napisał/a:
Uwaga dla wszystkich zainteresowanych ZOE.

Aktualnie kilkadziesiąt procent kilkuletnich oferowanych do sprzedaży Renault ZOE w Polsce nie ma wykupionej baterii.
Handlarze zarabiają sporo na takich autach. Kupują i wywożą nielegalnie auta z kraju pochodzenia z baterią bez uregulowania jej stanu prawnego. Zamieniają baterię pomiędzy samochodami, zacierają i zmieniają programowo numery BIN baterii, wydłubują moduły komunikacyjne TCU z samochodów. Proceder kombinacji z bateriami kwitnie!

NIE POPIERAM !!!

Zanim kupisz sprawdź samochód po VIN w Renault.

===============
Jeśli otrzymasz taki raport z zapisem BUY CUSTOMER możesz spać spokojnie:

Szczegóły dotyczące akumulatora pojazdu 295106501RF002422
Typ akumulatora Wyznacznik akumulatora Nr akumulatora Tryb zakupu Właściciel Gwar SoH Data podłączenia pojazdu Pojemnosc (Kwh) SoH
BT4MR1 1010 F002422 BUY CUSTOMER 66% 28.02.2013 23.3 99.2%

===============
Jesli otrzmasz raport z zapisem właściciela baterii "LEASE RCI" - wiedz że akumulator jest w leasingu:

Szczegó³y dotycz¹ce akumulatora pojazdu 295106501RF005697
Typ akumulatora Wyznacznik akumulatora Nr akumulatora Tryb zakupu W³aœciciel Gwar SoH Data pod³¹czenia pojazdu Pojemnosc (Kwh) SoH
BT4MR1 1010 F005697 LEASE RCI 75% 14.05.2013 23.3 95.2%


Najczęsciej niuczciwi handlarze sprzedają na takim patencie ,ze ,,kolega włascociela" gdziecznosciowo sprzedaje niby wlascicielowi ktory jest aktualnie np. we Francji lub Niemczech.Moze to byc dowolny kraj.Chodzi o to by kupujacy podpisal umowe nie widzac wlasciciela z papierów auta.Nowy nabywca jest juz wtedy ugotowany :-(
MUSI BYC CIAGLOSC PRAWNA KTO OD KOGO .
Nie kupuje się auta od osoby ktora nie jest na dokumencie włascicielem auta. To stały ,,patent " handlarzy z Wielkopolski :-)
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 115
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-03-21, 18:39   

Nie tylko z wielkopolski. Handlarze lecą na tym patencie w całej Polsce.
Ogólna zasada jest taka, sprzedający pokazuje Ci dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość, dane z takiego dokumentu zgadzają się z danymi w papierach auta i z danymi w umowie z sprzedającym.
Jak ktoś tego nie robi to jest naiwnym idiotą cieszącym się z niby okazji.
_________________
Prius plugin IV 60000km - 3,1l/100km
 
 
Piotrek11
Kia Soul

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 193
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-03-21, 18:51   

KubaPHV napisał/a:
Nie tylko z wielkopolski. Handlarze lecą na tym patencie w całej Polsce.
Ogólna zasada jest taka, sprzedający pokazuje Ci dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość, dane z takiego dokumentu zgadzają się z danymi w papierach auta i z danymi w umowie z sprzedającym.
Jak ktoś tego nie robi to jest naiwnym idiotą cieszącym się z niby okazji.



Wabikiem jest zawsze wtedy ,,okazyjna " cena :-) )

ps.Z dwojga złego wolałbym kupic stuningowane białe smutne Zoe od Pana Cav :-)
Nawet z kondonkiem ( podobno mięsistym ) na kierownicy :-) )
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3966
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-03-21, 21:48   

Piotrek11 napisał/a:
ps.Z dwojga złego wolałbym kupic stuningowane białe smutne Zoe od Pana Cav
Nawet z kondonkiem ( podobno mięsistym ) na kierownicy )
No ja pierniczę, ile można o tym samym? Jakiś fetysz masz? Nie to forum.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Piotrek11
Kia Soul

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 193
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-03-22, 12:09   

PatrykS napisał/a:
Piotrek11 napisał/a:
ps.Z dwojga złego wolałbym kupic stuningowane białe smutne Zoe od Pana Cav
Nawet z kondonkiem ( podobno mięsistym ) na kierownicy )
No ja pierniczę, ile można o tym samym? Jakiś fetysz masz? Nie to forum.


A co Ci sie nie podoba w tym poscie ? Obraziłem kogos ? Uzywam nawet grzecznosciowego zwrotu per Pan do forumowicza Cav.
Zoe Pana Cav było jakie było .
Rzecz gustu . Ale stan prawny raczej chyba u nikogo nie budzil wątpliwosci. Nomem omen smutni Panowie raczej nie zapukają do niego o 6 rano z powodu nie spłaconej baterii.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2045
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-06-22, 10:25   

Zostawię tu dla potomnych dwa pliki zużycia energii.
Model R240 z wynikiem 12,9 kWh idzie w górę w 1 godz. przyjmuje 20 kWh
Model Q210 z wynikiem 13,7 kWh idzie w dół w 1 godz. przyjmuje 30 kWh
Ten sam okres przejazdu kwiecień czerwiec 2021, przebieg ok. 2000 km.
Dawaj różni kierowcy (zamiennie), zawsze ta sama trasa DK29-31.
Q z baterią 40kWh, trasa, więcej miasta,
R z baterią 22 kWh, głównie trasa, mniej miasta.
P.S.
Co ciekawe, w upale ponad 30 stopni R zwiększa zużycie, gdy Q je zmniejsza.
Myślę, że to za sprawą chłodzenia silnika w R, którego Q nie posiada.
Możliwe też że i baterie są inaczej traktowane termalnie, gdyż wiemy, że 40 kWh
lubi temperaturę powyżej 25 stopni, gdy dla 22 kW już przy 15 stopni jest optymalnie.

Resized_20210622_085605[1].jpeg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 218,71 KB

Resized_20210620_095048[1].jpeg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 205,63 KB

_________________
Szuasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P
 
 
Piotrek11
Kia Soul

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 193
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-06-22, 22:42   

Apolonia napisał/a:
Zostawię tu dla potomnych dwa pliki zużycia energii.
Model R240 z wynikiem 12,9 kWh idzie w górę w 1 godz. przyjmuje 20 kWh
Model Q210 z wynikiem 13,7 kWh idzie w dół w 1 godz. przyjmuje 30 kWh
Ten sam okres przejazdu kwiecień czerwiec 2021, przebieg ok. 2000 km.
Dawaj różni kierowcy (zamiennie), zawsze ta sama trasa DK29-31.
Q z baterią 40kWh, trasa, więcej miasta,
R z baterią 22 kWh, głównie trasa, mniej miasta.
P.S.
Co ciekawe, w upale ponad 30 stopni R zwiększa zużycie, gdy Q je zmniejsza.
Myślę, że to za sprawą chłodzenia silnika w R, którego Q nie posiada.
Możliwe też że i baterie są inaczej traktowane termalnie, gdyż wiemy, że 40 kWh
lubi temperaturę powyżej 25 stopni, gdy dla 22 kW już przy 15 stopni jest optymalnie.


Ciekawe :-)
 
 
cielak94 

Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 52
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2021-09-12, 18:38   

Odnośnie tych grzałek, to one muszą być podłączone po przekaźnikach. Wystarczy te przekaźniki namierzyć i tylko dołożyć sterowanie. Wtedy można było by ręcznie za pomocą przycisku, bądź automatycznie (za pomocą jakiegoś termostatu) załączać grzałki oraz wentylator, aby podgrzać wcześniej baterię do pożądanej temperatury przed ładowaniem.
Pozdrawiam
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2045
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-09-14, 18:52   

Fotka pokazuje ładowanie Zoe (wersja Q) w 10 minut ponad 7 kWh
z mocą 44kW AC do baterii trafiło 40 kW DC czyli 6.6kWh.
Te 4 kW różnicy, to straty plus zużycie na chłodzenie baterii.
Ten stan trwa, przy baterii 22 kWh tylko do 60 %, przy 41kWh do 35%,
co oznacza, że baterię 22kWh w przedziale 5-90 % naładujemy w 40 min
a 41kWh w 60 min W obu przypadkach średnia moc ładowania wychodzi
w okolicach 33-35 kW w godzinę czyli 200 km zasięgu.
Warunek: odpowiednia temperatura baterii (nie powietrza)
12 stopni dla 22kWh i 25 stopni dla 41 kWh (zimą to nie łatwe)

Resized_20210908_172829.jpeg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 202,77 KB

_________________
Szuasz tańsze OC z bonusem zwrotnym 150 zł
skorzystaj z linka https://mubi.pl/id-S9Y8P
  
 
 
Piotrek11
Kia Soul

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 193
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-09-18, 12:57   

Apolonia napisał/a:
Fotka pokazuje ładowanie Zoe (wersja Q) w 10 minut ponad 7 kWh
z mocą 44kW AC do baterii trafiło 40 kW DC czyli 6.6kWh.
Te 4 kW różnicy, to straty plus zużycie na chłodzenie baterii.
Ten stan trwa, przy baterii 22 kWh tylko do 60 %, przy 41kWh do 35%,
co oznacza, że baterię 22kWh w przedziale 5-90 % naładujemy w 40 min
a 41kWh w 60 min W obu przypadkach średnia moc ładowania wychodzi
w okolicach 33-35 kW w godzinę czyli 200 km zasięgu.
Warunek: odpowiednia temperatura baterii (nie powietrza)
12 stopni dla 22kWh i 25 stopni dla 41 kWh (zimą to nie łatwe)


Ciekawe :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16