Osobny dział dla konwersji |
Autor |
Wiadomość |
piero
Dołączył: 09 Sty 2018 Posty: 67 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-12-30, 22:07 Osobny dział dla konwersji
|
|
|
Od zawsze mnie dziwiło, że nie ma osobnego działu dla wątków poświęconych konwersjom.
Co prawda wraz z bądź co bądź rosnącą ofertą gotowych aut, ta nisza powoli obumiera, ale jednak jest na tyle specyficzny, że być może warto. |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1121
|
Wysłany: 2018-12-30, 22:30
|
|
|
Może rzeczywiście, ale czy mamy tyle tematów konwersji, żeby już teraz tworzyć taki dział? |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
piero
Dołączył: 09 Sty 2018 Posty: 67 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-12-30, 23:22
|
|
|
Podejrzewam, że będzie ich mniej i mniej. Patrząc na historię zagranicznych serwisów im poświęconych to równia pochyła w zainteresowaniu.
Więc generalnie, jeśli nie teraz to pewnie nigdy |
|
|
|
 |
gienek333
Wiek: 54 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1449 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-12-30, 23:54
|
|
|
Nie koniecznie. Samochody fabryczne mają duużo wad. Nowe (bardzo drogie) podlegające gwarancji uniemożliwiają jakąkolwiek ingerencję bez utraty gwarancji. W samoróbce chcesz mieć 2x większy zasięg, wtykasz drugi aku do bagażnika (jak auto udźwignie), chcesz ładować z agregatu podczas jazdy, podpinasz agregat i jazda. Radio? Zakładasz jakie chcesz (jak masz aku np. 48-96V to końcówki audio można zasilić bezpośrednio z aku (audio odjazd) i wiele innych . |
|
|
|
 |
wwojciech
pasjonat
Wiek: 36 Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 49
|
Wysłany: 2018-12-31, 20:01
|
|
|
Nie wspominając o tym że rynek wtórny części jest coraz większy zamiast kupować rocznego elektryka można złożyć za część ceny na oryginalnych częściach z rocznych rozbitków:) więc mysle że przeciwnie-rynek samorobek urośnie. |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 462 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-01-01, 22:00
|
|
|
Trudno przewidywać czy urośnie czy nie. Problem z konwersją w PL jest taki, że ludzie nie rozumieją, że to jest opcja dla pasjonata a nie po to, żeby było taniej. Wielokrotnie tłumaczę wszystkim, że tak daleko idące modyfikacje nie są wykonalne za cenę instalacji lpg itp itd...
Chętnie bym widział taki dział ale czy jest taka pilna potrzeba to też nie wiem. Dział blogi jest ok do takich tematów. |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
lukaszg
4Trees4life
Dołączył: 24 Mar 2021 Posty: 13
|
Wysłany: 2021-06-28, 21:48
|
|
|
Odświeżam. Możliwe, że jest taka potrzeba, bardzo.
Jak EV, konwersja jest też sposobem na ekologię oraz ekonomię, bezpieczeństwo. Zmniejsza w jakiś sposób produkcję materiałów, przetwórstwo czyli ogólnie wytwarzanie energii.
Dziś obejrzałem materiał > https://youtu.be/O2zlYpy6QCM więc temat też doskwiera ludziom z Ameryki Pólnocnej
W którym był podany link (wopis): https://leafbike.com/
Po szerszym surfowaniu natknąłem się również na: https://www.miromax.lt/pl/
Teraz zastanawiam się czy takiej konwersji od naszych sąsiadów, braci mniejszych (tu skłaniam się do linka Lithuania bo bliżej i po sąsiedzku) nie zastosować do swojej stajni pojazdów, myślę o jednośladzie bo przygodę z ev chcę zacząć ostrożnie. |
|
|
|
 |
Dawdzio

Dołączył: 28 Cze 2021 Posty: 18
|
Wysłany: 2021-09-17, 10:47
|
|
|
Jeśli mogę to chciałbym zauważyć, że z perspektywy osoby chcącej taką przeróbkę wykonać osobny dział byłby prawdziwą kopalnią wiedzy. Teraz, żeby znaleźć tematy z konwersjami, trzeba się przekopać przez masę innych tematów, nieistotnych dla takiego konstruktora. |
|
|
|
 |
|