SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Outlander PHEV
Autor Wiadomość
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 226
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-09-04, 16:50   

Dziwne pytanie. Ja myślałem ze kazdy EV czy PlugIn ma ogrzewanie elektryczne ... inaczej byłoby to bez sensu, żeby uruchomiać ICE dla ogrzewania ...
Ale człowiek uczy się całe życie ... 🤷 🤷
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 308
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-09-05, 10:06   

Ja mam chyba najniższą wersję PHEVa i ma ogrzewanie grzałką elektryczną, WiFi.
Również wydawało mi się to standardem.

Wystarczy ustawić temperaturę 22stC i w info popatrzeć na zużycie energii elektrycznej , od razu widać, że ogrzewanie działa i po chwili ciepłe powietrze z nawiewu. Silnik spalinowy oczywiście wyłączony.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2348
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-09-05, 16:04   

Nie każdy plugin ma ogrzewanie elektryczne. Albo przynajmniej nie wystarczająco wydajne, bo niektóre phev przy niskich temperaturach odpalają spaliniaka. Tak miałem gdy się woziłem priusem phev (3 generacji, podobno w nowszych jest lepiej).
 
 
Barth

Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 5
Wysłany: 2019-09-05, 16:20   

Witam wszystkich!

Kilka miesięcy zastanawiałem się nad kupnem Outlandera PHEV i w zeszłym tygodniu wspólnie z żoną postanowiliśmy kupić ten samochód. Niestety, ze względów finansowych możemy sobie pozwolić tylko na używany egzemplarz w granicach 60 tys zl. Od dwóch tygodni obserwuje serwisy ogłoszeniowe i potrzebuje Państwa pomocy. Przeglądałem już forum w poszukiwaniu informacji o tym, na co zwrócić uwagę podczas kupna auta ale może teraz coś się zmieniło i może ktoś mi podpowie jak wybrać ten "najlepszy" egzemplarz i co jeszcze powinienem wiedzieć ;)

Wiem już o tym, żeby:
- dowiedzieć się o karteczce z kodem do WiFi
- sprawdzić czy były zrobione akcje serwisowe (zaciski hamulcowe, świece, 2x komputer)
- sprawdzić stan baterii za pomocą aplikacji "PHEV Watchdog" (transiver OBD-2 bluetooth już kupiony)

Chciałbym dorwać egzemplarz z pełnym wyposażeniem i tutaj mam pewien problem. Mianowicie chodzi o ACC. W prawie wszystkich ogłoszeniach jest napisane, że samochód posiada ACC z systemem wykrywania przeszkód FA. Powiem szczerze, że nie znam się za bardzo na tym, ale jak włączyłem sobie filmik o tym na Youtube to jest tam pokazane, że do załączenia tego systemu są specjalne przyciski a w praktycznie żadnym oferowanym aucie z ogłoszeń, tych przycisków nie widzę (po lewej stronie kierownicy). Może ja coś pomyliłem? Czy aktywny tempomat, inteligentny tempomat i ACC to zupełnie różne rzeczy? Jak można wizualnie rozróżnić czy pojazd ma radar czy nie? Mi zależy na tym systemie, w którym auto hamuje jak wykryje przeszkodę lub gdy inne auto przede mną zahamuje.

W przypadku Outlandera PHEV lepiej sugerować się przebiegiem czy rocznikiem auta?

Bardzo byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc przy kupnie auta :)
Pozdrawiam!
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 427
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-09-05, 17:31   

Polecam zajrzeć na Holenderską stronę gaspedaal.nl - do wyboru setki Outlanderów PHEV . Wsiąść w tanie linie lotnicze za 100 zł do holandii i wrócić autem. Holender załatwi formalności na miejscu. Wszyscy gadają po angielsku. U nas w kraju niestety szcher macher niestety w dalszym ciągu.
 
 
tomusy
O-PHEV, BMW i3 94Ah


Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 308
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-09-05, 20:07   

Barth napisał/a:


Chciałbym dorwać egzemplarz z pełnym wyposażeniem i tutaj mam pewien problem. Mianowicie chodzi o ACC. W prawie wszystkich ogłoszeniach jest napisane, że samochód posiada ACC z systemem wykrywania przeszkód FA. Powiem szczerze, że nie znam się za bardzo na tym, ale jak włączyłem sobie filmik o tym na Youtube to jest tam pokazane, że do załączenia tego systemu są specjalne przyciski a w praktycznie żadnym oferowanym aucie z ogłoszeń, tych przycisków nie widzę (po lewej stronie kierownicy). Może ja coś pomyliłem? Czy aktywny tempomat, inteligentny tempomat i ACC to zupełnie różne rzeczy? Jak można wizualnie rozróżnić czy pojazd ma radar czy nie? Mi zależy na tym systemie, w którym auto hamuje jak wykryje przeszkodę lub gdy inne auto przede mną zahamuje.


dokladnie szukaj przyciskow na kierownicy, plus po lewej stronie. Niestety sprzedajacy bajki pisze, ktore nie pokrywaja sie z rzeczywistoscia. Jesli na fotkach brak dodatkowych przyciskow od tempomatu aktywnego to szukaj dalej.
 
 
Barth

Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 5
Wysłany: 2019-09-06, 14:40   

Dzięki za odpowiedź. Tylko prosiłbym jeszcze o wyjaśnienie jak to jest z tym radarem. Ostatnio jeden handlarz tłumaczył mi że ten radar wykrywajacy możliwość kolizji i aktywny tempomat to dwie różne rzeczy. Czy miał on rację?
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 226
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-09-24, 07:10   

Włączanie grzania o danej godzinie.
Czy on nie bierze danych z ustawienia na Klimatronicu ? Mam ustawione 20, włączone na 6:10 grzanie - wchodze o 6:20 do auta a tam sauna....

W sparku brany pod uwagę tylko i wyłącznie temperatura ustawiona na Klimie - jeśli 23 to zrobi by w kabinie było 23 - sam schłodzi lub podgrzeje, włączy fotele grzane... Trochę Mitsubishi się nie popisało z tym ...
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2348
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-09-24, 10:04   

W leafie jest do tego osobna pozycja w menu, niezależna od ustawienia climatronica. Poszukaj po menu, może w outlanderze jest podobnie.
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 281
Wysłany: 2019-09-24, 10:50   

Moim zdaniem to kolega w PHEV ma tak jak w Leafie właśnie - czyli timer klimy nie przejmuje się ustawieniami klimatyzacji ale zawsze grzeje / chłodzi na jakąś stałą, zaprogramowaną wartość. W Leafie I też nie mogę ustawić temperatury na taką jak chcę (w timerze klimy) ale najwyraźniej inżynierowie Nissana byli bardziej zimnolubni niż Mitsubishi bo aż tak mocno mi nie nagrzewa rano.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2348
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-09-24, 10:56   

Ej, chwila, przecież ja piszę o leafie I (polift, 2013 rok). U mnie to jest do ustawienia. Jeśli dobrze pamiętam (teraz nie mam auta pod ręką) to wchodzi się tam pierwszym od dołu przyciskiem po prawej stronie nawigacji.
 
 
Barca

Dołączył: 13 Maj 2019
Posty: 281
Wysłany: 2019-09-24, 11:30   

Coś faktycznie piszą na necie o Zero Emission -> SETTING -> Timer/Remote – Set Climate Temp, sprawdzę potem. Kończmy ten off topic bo nas koledzy od PHEV zjedzą :)
 
 
ryki123

Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 1
Wysłany: 2020-02-03, 19:15   

mmazi napisał/a:
Ok, sprawdziłem. Nic się nie dzieje , jedynie co to zasięg się kasuje i pokazuje 51km na EV. Już wiem dlaczego na ogłoszeniach niektórzy robią dumnie zdjęcie 50+ km na ev :) pozniej powiedzą : no styl jazdy, temperatura itp.

Wczorajsze niby włączenie auta prZy podłączonym ładowaniu nie powoduje błędu, auto stało przed garażem i było bardzo wilgotno a do tego przyszedł mróz. Nie mniej jednak coś jest nie tak bo dopiero jak słońce przyszło, autko można było odpalić. Dziwne. Ale mimo wszystko, poznałem dzięki temu gdzie jest + i - pod pokrywa silnika (myslalem przez chwile ze 12V akku padł). I co się stanie jak dołączę - od akku 12V :)
gdzie jest aku pomocnicze
 
 
mmazi
2xEV


Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 226
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2020-02-04, 12:45   

Jeśli mówisz o 12V, to w bagażniku pod podłogą.
_________________
Spark EV , eNiro 2020,
 
 
ded 


Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 75
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2020-04-25, 18:08   

Czy ktoś mógłby porównać wersje wyposażenia, tak w dużym skrócie. Kiedy dokładnie był lift i co się zmieniło?
 
 
stefunk

Dołączył: 27 Lip 2020
Posty: 1
Wysłany: 2020-07-27, 11:26   

Czy ktoś się orientuje gdzie w 3mieście moge zresetować baterie komputerem? Tylko ASO?
 
 
fazibazi

Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 4
Wysłany: 2020-07-27, 17:17   

Również jestem zainteresowany. Póki co mam 70,8% wg phevdog i 158tys więc niewiele zostało do końca gwarancji.
 
 
fazibazi

Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 4
Wysłany: 2020-08-27, 16:54   

Niestety w ASO się nie udało (nie będę tłumaczył dlaczego bo to moje niedopatrzenie....). Poszedłem więc inną drogą...droga internetów. Mam mut III, sterownik, miniVCI i właśnie jestem w trakcie DBCAM, czekam na wynik....
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 4029
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-08-27, 23:12   

fazibazi napisał/a:
Mam mut III
Własny czy pożyczony?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 98
Wysłany: 2021-07-09, 06:58   

Wie ktoś może jakie ogniwa siedzą w baterii 13,8kWh Outlander III 2020? Są to może nadal LEV46 czy jakieś inne?
 
 
Ram

Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 1
Wysłany: 2021-08-10, 12:48   

Witam wszystkich serdecznie, ma pytanko Outlander 2014 nie ładuje baterii do końca, ładowarka uznaje że naładowane a na wyświetlaczu słupek baterii tak na 2/3, rozumiem że ta 1/3 to zużyte baterie?
 
 
trax


Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 71
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-10-26, 12:04   

Hej -
Pytanie z rodziny Mitsubishi: czy Mitsubishi Eclipse PHEV 2021 ma chłodzona baterie cieczą czy jak w "starym" Outlander powietrzem?
_________________
Pozdrawiam
Trax
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 4029
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-11-02, 20:24   

Ram napisał/a:
Witam wszystkich serdecznie, ma pytanko Outlander 2014 nie ładuje baterii do końca, ładowarka uznaje że naładowane a na wyświetlaczu słupek baterii tak na 2/3, rozumiem że ta 1/3 to zużyte baterie?
Może być też uszkodzone jedno ogniwo, użyj apki do sprawdzenia przy rozładowanej baterii (PHEV Watchdog się ona chyba nazywa). Po naładowaniu też warto sprawdzić - chodzi o napięcia wszystkich ogniw.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
fazibazi

Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 4
Wysłany: 2021-12-07, 12:29   

Panowie, mam PHEVA już jakiś czas i nadal nie rozkminiłem opcji zdalnego grzania /chłodzenia. Z tego co pamięta jak robiłem reset baterii w jakis czas temu to nie mogłem wczytać podglądu parametrów wifi i doszedłem do wniosku że mój modul jest uszkodzony. Dzis obejrzałem ten YT:

https://www.youtube.com/watch?v=xn9DsDSvRRA

I zdecydowałem się nie zostawić sprawy samopas. Nurtuje mnie tylko czy można moduł 8637B364 (Model: K9499-002) zastąpić 8637B602 bo taki jest obecnie dostepny.
Nadmieniam iż nie sprawdzałem u siebie czy i jaki w ogóle mam moduł i od tego muszę zacząć ale to trzeba trochę rozebrać boczków w bagażniku za kierowcą.
Na 99% jestem pewny że moduł mam bo miałem też karteczkę z ssid i hasłem ale wszelkie próby logowania były nieudane. Dodam że w opcji radia mam aktynwą opcję zdalnego sterowania aktywną (z menu)

Czy ktoś wymieniał / dokładał ten moduł w/g kolegi z YT ?

Chodzi mi tez o opinie użytkowników (wiem ze to wifi niby słabo łaczy itp) ale czy jest mozliwe przy podłączonej ładowarce 230V już PO zakończeniu procesu łądowania, właczyć sobie zdalnie ogrzewanie ? trzeba wstępnie przed wyjściem z auta ustawić parametry czy mozna sterowac przez aplikacje grzanie/chłodzenie ?
 
 
fazibazi

Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 4
Wysłany: 2022-01-09, 19:19   

Nie mogę już edytować powyższego ale poradziłem sobie sam.
Potwierdzam, poprzedni moduł był uwalony i Wifi ani grzanie czy chłodzenie z ustawień nawigacji nie działało (nie wyświetlało nawet takiej opcji).
Próbowałem 2 modułów z używek (praktycznie bez kosztowo - paczkomaty allegro i bezproblemowy zwrot) cena każdego ok 200zł po podłączeniu sprawnego modułu na ekranie navi, pod przyciskiem "settings" pojawiły się opcje nastaw timerów grzania i chłodzenia. Rejestracja przez WiFi w obu przypadkach niestety była niemożliwa. przy próbie podłączenia aplikacji błąd aktualizacji bezpieczeństwa. Po sprawdzeniu w MMcodeWriter, hasła w obu przypadkach były 10znakowe.
Spróbowałem więc kolejny moduł a jako ze miał uciętą antenę to wymagało otwarcia modułu i przełożenia pigtaila z oryginalnej,mojej anteny i.....działa.
Oczywiście hasło 14 znakowe, reset wifi procedurą klikania w pilocie i radocha jak 150 bo tyle mnie kosztował ten moduł z wysyłką :D
Podsumowując, jeżeli ktoś ma podobny problem to ważne żeby kupić ZAKTUALIZOWANY moduł.
Co do rozbierania połowy samochodu to tak trzeba zdjąć osłony podłogi bagażnika i lewy bok (ja zostawiłem antenę żeby nie rozmontowywać jasnego boku dookoła szyby a przepinałem pigtaila - zawsze to mniej roboty a tym bardziej że tylko jeden z modułów "z odzysku" miał swoją antenę)
Kolejna rzecz co do powyższej funkcjonalności to można to sobie zupgradeować wkładając telefon do samochodu na stałe podłączyć go z wifi w aucie i uruchomić na nim teamViever ..... pozostaje kwestia zasilania i wyobraźnia co tam za przełączniki BT (kamerki) lub czujki (np.aku12V) chcemy mieć pod kontrolą. :-P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12