SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy samochody na wodór mają w ogóle sens?
Autor Wiadomość
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1008
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-30, 17:32   

mann25 napisał/a:
Jesli w 2025 bedzie zakaz sprzedarzy spaliniakow to ma jak najwiekszy sens,
takie plug in.... Mi sie wydaje ze to jest przyszlosc dla transportu...


Właśnie taki transport powstaje
http://infobus.pl/gdynski...more_94857.html
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 421
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2017-05-30, 18:15   

Ja codziennie rano tankuje 180 Litrow srednio spala 30L/100km
Ile potrzebne bylo by akkumulatorow na 600km?

A tak bym mogl codziennie rano 30litrow wodoru zatankowac i mial bym jeszcze w akku 50km rezerwy
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 1008
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-07-05, 17:07   

Zapoznaj się z Wodorowym ABC czyli Toyota Mirai w pigułce.

http://www.samar.pl/__/3/...ml?locale=pl_PL
 
 
korrek

Dołączył: 10 Cze 2016
Posty: 70
Wysłany: 2021-05-30, 19:17   Ciężarówki Mercedesa (40ton ) wchodzą w wodór

Car Maniak zaprezentował nową ciężarówkę Mercedesa która korzysta z ogniw wodorowych.
Na początku zrobił wywód wykazujący bezsens przechowywania energii elektrycznej w bateriach w ciężarówkach . Po prostu nie da się ze względu na sztywne normy pracy kierowców ciężarówek, ciężaru baterii oraz czasu ładowania. Osobiście w pełni podzielam ten pogląd.

Co ciekawe, Mercedes zaprezentował inne podejście jeśli chodzi o wodór. Nie wodór w butlach pod wysokim ciśnieniem a głęboko schłodzony w dwóch zbiornikach po 40kg wodoru każdy ( razem 80kg). Daje to zasięg ciężarówki o masie całkowitej 40ton( pełne obciążenie ) około 800km. (zużycie wodoru około 8-10kg/100km).
Ciężarówka wyposażona jest również w akumulator pomocniczy o pojemności 70kWh.
Na początku ciężarówka będzie udostępniana tylko w leasingu od 2025r-2030r.
Ta data jest związana z koniecznością zbudowania sieci stacji napełniania wodorem w stanie skroplonym ( głęboko schłodzonym) na terenie Niemiec

https://www.youtube.com/watch?v=HkiLNwcictM
 
 
cielak94 

Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2022-03-26, 08:59   

Najgorzej jest właśnie ze stacjami tankowania. Jeśli można by było wykorzystać puste butle w których transportowano np. CO2, tlen, argon, corgon, acetylen do napełnienia ich wodorem, pytanie czy jest to technicznie możliwe. No i druga sprawa jakaś pompa była by potrzebna do przetłoczenia paliwa z butli do zbiornika pojazdu.
Było by elegancko jeśli by wymyślono ogniwo, które zasilane z paneli PV produkowało wodór do przydomowych zbiorników. Bardzo dużo osób boryka się ze zbyt wysokim napięciem w sieci, bo tej energii elektrycznej jest po prostu za dużo. A magazyny energii kosztują krocie. Fajnie jak by to ogniwo działało w dwie strony, gdy jest słońce za pomocą energii elektrycznej z paneli, produkowało wodór, a jeśli słońca nie ma, to żeby wytwarzało energię elektryczną, jak to ma miejsce np.w toyocie mirai.
 
 
grzeto 
Grzeto

Dołączył: 13 Gru 2020
Posty: 41
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-03-26, 12:37   

cielak94 napisał/a:
Jeśli można by było wykorzystać puste butle w których transportowano np. CO2, tlen, argon, corgon, acetylen do napełnienia ich wodorem, pytanie czy jest to technicznie możliwe. mirai.

Nie jest mozliwe, tam są ciśnienia rzędu 700 barów.
https://www.auto-swiat.pl...dorowej/8ekb2gt

cielak94 napisał/a:
Było by elegancko jeśli by wymyślono ogniwo, które zasilane z paneli PV produkowało wodór do przydomowych zbiorników. Bardzo dużo osób boryka się ze zbyt wysokim napięciem w sieci, bo tej energii elektrycznej jest po prostu za dużo. A magazyny energii kosztują krocie. Fajnie jak by to ogniwo działało w dwie strony, gdy jest słońce za pomocą energii elektrycznej z paneli, produkowało wodór, a jeśli słońca nie ma, to żeby wytwarzało energię elektryczną

Ciekawa koncepcja, póki co to pomijając pewnie horrendalne koszty instalacji sprawność takiego procesu (prąd → wodór → prąd) jest rzędu 30-40 proc
mlodytechnik.pl
może kiedyś...
_________________
Citroen C-zero, Toyota Auris HSD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13