SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulatory od VW ( produkcja LG Chem POlska)
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3105
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2022-06-02, 16:16   Akumulatory od VW ( produkcja LG Chem POlska)

Jako że pojawiło nam się na rynku sporo tych akumulatorów to proponuję prowadzić dyskusję w tym temacie a nie mieszać w ogłoszeniu o sprzedazy autora wątku
Temat kontynujemy w tym watku ( admin może zrobi porzadek)
adres pierwotnego wątku : https://forum.samochodyelektryczne.org/viewtopic.php?p=63843#63843
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
marucha79 

Dołączył: 27 Maj 2022
Posty: 3
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2022-06-02, 18:35   

@PatrykS A jak to działa, czy te samochodowe BMSy do ożywienia nie wymagają integracji z resztą logiki po CAN lub innych sztuczek magicznych?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3772
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2022-06-02, 22:35   

marucha79 napisał/a:
@PatrykS A jak to działa, czy te samochodowe BMSy do ożywienia nie wymagają integracji z resztą logiki po CAN lub innych sztuczek magicznych?
Oczywiście wymagają, ale wszystko jest do zrobienia.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3105
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2022-06-05, 12:03   

palo napisał/a:
Ja i tak najpierw zamierzam dołożyć do tego pakietu dodatkowe 2s2p by uzyskać łącznie 14s2p a potem pobawić się z Outlanderowymi BMSami lub prościej czyli podłączyć zewnętrzny balanser BMS aktywny (mam 2-24s 2A) i zdjąć mu balansowanie do 0,5A lub mniej (jest ustawiany).
Potem takie moduły 14s2p spiąć równolegle głównymi odczepami + - 48V.
To ma być bank energii do instalacji off grid.

Przy takiej gęstości energii to chyba bez sensu ładować do banku energii ( takie jest moje zdanie)
Wymień z kimś kto ma zuzyte outlanderowe /trojaczkowe Leafowe ogniwa .
Ja mam jakieś takie dziwne ogniwa które chętnie bym powymieniał na paczki 12s .
Bo okazuje się że na rynku jest więcej 8s niż 12s
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 77
Wysłany: 2022-06-16, 08:18   

Dlaczego? Im mniej zajmuje miejsca taki bank energii tym lepiej zwłaszcza jeśli to miejsce jest ograniczone a sam bank jest duży.
No i dlaczego miałbym chcieć wymieniać ogniwa w idealnym stanie na zużyte outlanderowe , trojaczkowe , lifowe itp ?
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1699
Wysłany: 2022-06-16, 08:52   

Palo, szczerze mowiac, to krecisz. Chcesz przeciez sam do ogniw VW dokladac „zuzyte ogniwa“. Jak to ma dzialac? Jaka ma miec pojemnosc? Zdajesz sobie sprawe z bezpieczenstwa? To nie ma sensu.

Ogniw vw do powerwalla szkoda, po prostu. Te „zuzyte“ sa do powerwalla wystarczajace z kazdej odslonie: wystarcza pojemnosc, maly amperaz ladowania/rozladowania, itp. I beda takie same parametrowo.

Dlatego sugestia jaspika.

A „zuzyte“ to owe ogniwa jeszcze dlugo nie beda. Dlatego w cudzyslow ubrane.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 77
Wysłany: 2022-06-16, 14:32   

O czym piszesz?
Do pakietów 12s2p dokładam dodatkowe 2s2p z dokładnie takich samych pakietów (mało tego z tej samej baterii samochodowej) by dało to razem 14s2p.
Gdzie napisałem że chcę coś dokładać z innego typu lub zużytych ogniw?
Dwa pierwsze pakiety już poskładane. Zamówiłem przewody 14s z Aliexpress a w poniedziałek trochę poliwęglanu i szpilki by móc te dodatkowe 2s2p skompresować.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1699
Wysłany: 2022-06-16, 15:04   

Czyli otworzyles puszki?
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 77
Wysłany: 2022-06-16, 15:14   

Oczywiście bo nie ma innego sposobu by pozyskać dodatkowe 2s2p.
Niestety zanim się nauczyłem jak to zrobić to przy rozbieraniu pierwszej puszki zniszczyłem 7 ogniw (są strasznie pozaklejane na jakiś "silikon termoprzewodzący").
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1699
Wysłany: 2022-06-16, 16:25   

Dlatego ja bym tego nie robil, szkoda. Do magazynu, jak napisalem, outlanderowe/inne sa wystarczajaco dobre, vw sa tak fajne, ze ich tam zal dawac. Poza tym otwarte to jednak juz inna klasa bezpieczenstwa/ja bym sie tego nie podejmowal.

Ale zycze powodzenia.
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 77
Wysłany: 2022-06-20, 19:01   

Co to za czujniki temp siedzą w tych pakietach?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3105
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2022-06-20, 21:52   

Nie mam rozebranego żadnego . Możesz zrobić dokładne zdjęcie . Może się uda coś odczytać
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 77
Wysłany: 2022-06-21, 05:51   

Wezmę dzisiaj tą taśmę do pracy bo moje możliwości techniczne są niewystarczające by coś z tego maleństwa odczytać a kolega niedawno kupił jakiś telefon z aparatem typu mikroskop więc może coś z tego wyjdzie. Choć na moje nieuzbrojone oko nic na tym maleństwie nie napisano ( w każdym razie ja nic tam nie dostrzegam) .
 
 
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 77
Wysłany: 2022-06-21, 23:06   

palo napisał/a:
Wezmę dzisiaj tą taśmę do pracy bo moje możliwości techniczne są niewystarczające by coś z tego maleństwa odczytać a kolega niedawno kupił jakiś telefon z aparatem typu mikroskop więc może coś z tego wyjdzie. Choć na moje nieuzbrojone oko nic na tym maleństwie nie napisano ( w każdym razie ja nic tam nie dostrzegam) .


Okazało się że na tym maleństwie niczego nie widać.

A tak w powiększeniu.
  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3772
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2022-06-22, 11:17   

To chyba termistor NTC, 18komów mi wychodziło.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12