Akumulatory od VW ( produkcja LG Chem POlska) |
Autor |
Wiadomość |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3105 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
marucha79
Dołączył: 27 Maj 2022 Posty: 3 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2022-06-02, 18:35
|
|
|
@PatrykS A jak to działa, czy te samochodowe BMSy do ożywienia nie wymagają integracji z resztą logiki po CAN lub innych sztuczek magicznych? |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2022-06-02, 22:35
|
|
|
marucha79 napisał/a: | @PatrykS A jak to działa, czy te samochodowe BMSy do ożywienia nie wymagają integracji z resztą logiki po CAN lub innych sztuczek magicznych? | Oczywiście wymagają, ale wszystko jest do zrobienia. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3105 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2022-06-05, 12:03
|
|
|
palo napisał/a: | Ja i tak najpierw zamierzam dołożyć do tego pakietu dodatkowe 2s2p by uzyskać łącznie 14s2p a potem pobawić się z Outlanderowymi BMSami lub prościej czyli podłączyć zewnętrzny balanser BMS aktywny (mam 2-24s 2A) i zdjąć mu balansowanie do 0,5A lub mniej (jest ustawiany).
Potem takie moduły 14s2p spiąć równolegle głównymi odczepami + - 48V.
To ma być bank energii do instalacji off grid. |
Przy takiej gęstości energii to chyba bez sensu ładować do banku energii ( takie jest moje zdanie)
Wymień z kimś kto ma zuzyte outlanderowe /trojaczkowe Leafowe ogniwa .
Ja mam jakieś takie dziwne ogniwa które chętnie bym powymieniał na paczki 12s .
Bo okazuje się że na rynku jest więcej 8s niż 12s |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
palo
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 77
|
Wysłany: 2022-06-16, 08:18
|
|
|
Dlaczego? Im mniej zajmuje miejsca taki bank energii tym lepiej zwłaszcza jeśli to miejsce jest ograniczone a sam bank jest duży.
No i dlaczego miałbym chcieć wymieniać ogniwa w idealnym stanie na zużyte outlanderowe , trojaczkowe , lifowe itp ? |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1699
|
Wysłany: 2022-06-16, 08:52
|
|
|
Palo, szczerze mowiac, to krecisz. Chcesz przeciez sam do ogniw VW dokladac „zuzyte ogniwa“. Jak to ma dzialac? Jaka ma miec pojemnosc? Zdajesz sobie sprawe z bezpieczenstwa? To nie ma sensu.
Ogniw vw do powerwalla szkoda, po prostu. Te „zuzyte“ sa do powerwalla wystarczajace z kazdej odslonie: wystarcza pojemnosc, maly amperaz ladowania/rozladowania, itp. I beda takie same parametrowo.
Dlatego sugestia jaspika.
A „zuzyte“ to owe ogniwa jeszcze dlugo nie beda. Dlatego w cudzyslow ubrane. |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
palo
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 77
|
Wysłany: 2022-06-16, 14:32
|
|
|
O czym piszesz?
Do pakietów 12s2p dokładam dodatkowe 2s2p z dokładnie takich samych pakietów (mało tego z tej samej baterii samochodowej) by dało to razem 14s2p.
Gdzie napisałem że chcę coś dokładać z innego typu lub zużytych ogniw?
Dwa pierwsze pakiety już poskładane. Zamówiłem przewody 14s z Aliexpress a w poniedziałek trochę poliwęglanu i szpilki by móc te dodatkowe 2s2p skompresować. |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1699
|
Wysłany: 2022-06-16, 15:04
|
|
|
Czyli otworzyles puszki? |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
palo
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 77
|
Wysłany: 2022-06-16, 15:14
|
|
|
Oczywiście bo nie ma innego sposobu by pozyskać dodatkowe 2s2p.
Niestety zanim się nauczyłem jak to zrobić to przy rozbieraniu pierwszej puszki zniszczyłem 7 ogniw (są strasznie pozaklejane na jakiś "silikon termoprzewodzący"). |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1699
|
Wysłany: 2022-06-16, 16:25
|
|
|
Dlatego ja bym tego nie robil, szkoda. Do magazynu, jak napisalem, outlanderowe/inne sa wystarczajaco dobre, vw sa tak fajne, ze ich tam zal dawac. Poza tym otwarte to jednak juz inna klasa bezpieczenstwa/ja bym sie tego nie podejmowal.
Ale zycze powodzenia. |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
palo
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 77
|
Wysłany: 2022-06-20, 19:01
|
|
|
Co to za czujniki temp siedzą w tych pakietach? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3105 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2022-06-20, 21:52
|
|
|
Nie mam rozebranego żadnego . Możesz zrobić dokładne zdjęcie . Może się uda coś odczytać |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
palo
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 77
|
Wysłany: 2022-06-21, 05:51
|
|
|
Wezmę dzisiaj tą taśmę do pracy bo moje możliwości techniczne są niewystarczające by coś z tego maleństwa odczytać a kolega niedawno kupił jakiś telefon z aparatem typu mikroskop więc może coś z tego wyjdzie. Choć na moje nieuzbrojone oko nic na tym maleństwie nie napisano ( w każdym razie ja nic tam nie dostrzegam) . |
|
|
|
 |
palo
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 77
|
Wysłany: 2022-06-21, 23:06
|
|
|
palo napisał/a: | Wezmę dzisiaj tą taśmę do pracy bo moje możliwości techniczne są niewystarczające by coś z tego maleństwa odczytać a kolega niedawno kupił jakiś telefon z aparatem typu mikroskop więc może coś z tego wyjdzie. Choć na moje nieuzbrojone oko nic na tym maleństwie nie napisano ( w każdym razie ja nic tam nie dostrzegam) . |
Okazało się że na tym maleństwie niczego nie widać.
A tak w powiększeniu.
 |
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2022-06-22, 11:17
|
|
|
To chyba termistor NTC, 18komów mi wychodziło. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
|