SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-15, 16:26   

Kilka dni temu podczas ładowania na stacji Park&Ride na warszawskim Ursynowie przy użyciu własnego kabla Type1-Type2 zauważyłem taką sytuację jak na zdjęciu (prąd faza A i faza C).
Do tej pory zawsze jak obserwowałem na tego typu stacjach to ładowanie odbywało się z jednej fazy. Wiecie o co chodzi? Podejrzewam że może to być grzałka baterii. Temperatura zewnętrzna 3stC, temperatura baterii po ładowaniu 13stC aczkolwiek samo ładowanie też rozgrzewa baterię. Po zakończeniu ładowania okazało się że pobrałem ponad 15 kWh a na starcie miałem jeszcze 10 km zasięgu, normalnie w takiej sytuacji pobrałbym niecałe 10 kWh (uwzględniając już te 10% strat na sprawności).

20220309_200714.jpg
Plik ściągnięto 54 raz(y) 379,78 KB

 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1699
Wysłany: 2022-03-15, 18:46   

Hm, ale kabel typ1 ma tylko jedna faze przeciez. Wiec jak niby ma sie to odbywac? Moim zdaniem jakis blad w sofcie slupka:)
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3105
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2022-03-15, 18:57   

Też tak uważam. Albo ktoś zasila swoje mieszkanko z takiego słupka ?
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
pszyszek 
ELR


Dołączył: 23 Sty 2019
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-15, 19:59   

No to daliście mi do myślenia. Spróbuję to powtórzyć i sprawdzić co w tym czasie mówi MGV o mocy ładowania.
Edit: No i powtórzyłem przy wyższej temperaturze. Wygląda na to że na tym słupku przy ładowaniu w jednym z gniazd faza C jest zawsze obciążona, na drugim złączu nie ma takiego objawu. Aplikacja MGV nie wskazuje na większą moc ładowania. Oczywiście pomiar pobranego prądu na wyświetlaczu nie zgadza się z faktycznie pobranym przez auto co wprowadza w błąd jednak ładowanie jest darmowe więc nikt tu nic nie przepłaci. Ot taka ciekawostka :)
 
 
Grooby78 

Wiek: 43
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 56
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2022-04-16, 14:45   

Cześć wszystkim.

W mojej Amperze z 2012r. właśnie padły siłowniki tylnej klapy.
Czy ktoś może zna numer części albo ma namiar na te siłowniki?
Z góry serdecznie dziękuję.

PS. Wszystkiego najlepszego na święta!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3772
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2022-04-16, 16:05   

Grooby78 napisał/a:
W mojej Amperze z 2012r. właśnie padły siłowniki tylnej klapy.
Była akcja serwisowa na nie, sprawdź czy Twoja sztuka już ją przeszła.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Grooby78 

Wiek: 43
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 56
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2022-04-18, 20:14   

Dzięki. Spróbuje się czegoś dowiedzieć.
 
 
Grooby78 

Wiek: 43
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 56
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2022-04-19, 10:49   

Dzwoniłem do serwisu Opla i powiedzieli, że nie ma akcji serwisowej. Koszt nowego teleskopu prawego to 380 zł. Czas oczekiwania ok. 2 tygodnie.
Porozgląda się za alternatywnym rozwiązaniem.
 
 
zuku1786 


Dołączył: 22 Lut 2021
Posty: 13
Skąd: śląsk
  Wysłany: 2022-04-19, 19:19   

Grooby78 napisał/a:
Dzwoniłem do serwisu Opla i powiedzieli, że nie ma akcji serwisowej. Koszt nowego teleskopu prawego to 380 zł. Czas oczekiwania ok. 2 tygodnie.
Porozgląda się za alternatywnym rozwiązaniem.

23560 FA KROSNO - ten model podobno pasuje jak oryginał, a kosztuje ok. 70 zł za sztukę :mrgreen:
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2369
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-04-20, 07:57   

1100N? Grubo... Na pewno tyle miała oryginalna sprężyna? Masz na niej jakieś oznaczenia?
 
 
Grooby78 

Wiek: 43
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 56
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2022-04-20, 11:01   

Cześć.

Dziękuje za odzew. Oznaczenia na teleskopie są takie:
402495 1010N 038/15 C 5
23282828
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2369
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-04-20, 12:06   

1100N a 1010N to w sumie niewielka różnica. Bedą o 10% mocniejsze.
 
 
Grooby78 

Wiek: 43
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 56
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2022-05-21, 19:41   

Witajcie.

Ponownie dopadł mnie problem związany z komunikatem: Sprawdź układ ładowania wysokiego napięcia.
Byłem w ASO i podobno padł ten czujnik co jest w zbiorniczku płynu wyrównawczego dla akumulatora. A właściwie czujnik jest od spodu zbiorniczka.
Auto jeździ na silniku spalinowym i zachowuje się jak hybryda.
Zamówiłem zbiorniczek z czujnikiem, ale trzeba na niego poczekać. Podobno występuje to tylko w komplecie. Cena 760 zł :(
Na ten czas oczekiwania chciałem odłączyć ten czujnik i w jego miejsce wsadzić opornik 24 kOhm, bo chyba taki jest odpowiedni. Próbowałem, ale błąd nadal jest, więc chyba BCM trzeba zresetować. Odłączenie akumulatora 12V na godzinę nie wystarcza. Reset wykonany interfejsem też nie wystarcza. Chyba trzeba odłączyć BCM na jakiś czas aby się zresetował.
No ale właśnie, gdzie on jest? Jest w stanie mi ktoś podpowiedzieć albo wrzucić instrukcję jak się do niego dostać?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
 
 
zuku1786 


Dołączył: 22 Lut 2021
Posty: 13
Skąd: śląsk
Wysłany: 2022-05-22, 09:23   

Grooby78 napisał/a:
Witajcie.

Ponownie dopadł mnie problem związany z komunikatem: Sprawdź układ ładowania wysokiego napięcia.
Jest w stanie mi ktoś podpowiedzieć albo wrzucić instrukcję jak się do niego dostać?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

Błędu pozbędziesz się tylko przez przeprogramowanie modułu HPCM2. Do tego celu musisz wykupić dostęp do bazy danych GM i online wgrać nowe oprogramowanie. Inaczej w żaden sposób błędu nie usuniesz. Szukaj kogoś w twojej okolicy, kto ma sprzęt i jest w stanie wgrać aktualizację. Przy okazji być może sprawdzi czy to na pewno wina czujnika płynu. (W ASO przeważnie to właśnie jego obwiniają za wywołanie błędu i wymieniają w ciemno, choć często nie potrzebnie)
 
 
Grooby78 

Wiek: 43
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 56
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2022-05-22, 12:12   

Dzięki za podpowiedź.
Tak naprawdę to nie mam możliwości sprawdzić czy ten czujnik jest ok, czy jednak nie.
Zastanawiam się czy nie kupić tego interface VCX Nano. Tylko tam trzeba gdzieś wykupić subskrypcję aby móc programować. Nigdy tego nie robiłem, ale taki cienki z komputerów to też nie jestem.
Muszę to przemyśleć.
 
 
Grooby78 

Wiek: 43
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 56
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2022-05-26, 23:14   

Ampera już ponownie działa jak fabryka chciała :)
Wymieniony został zbiorniczek z czujnikiem, programowanie i jest ok.
Całkowity koszt 1200 zł.
 
 
zuku1786 


Dołączył: 22 Lut 2021
Posty: 13
Skąd: śląsk
Wysłany: 2022-05-27, 17:36   

Oby to było powodem wystąpienia błędu i wymiana czujnika zapobiegła ponownemu jego pojawieniu się.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3772
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2022-05-27, 17:41   

zuku1786 napisał/a:
Oby to było powodem wystąpienia błędu i wymiana czujnika zapobiegła ponownemu jego pojawieniu się.
W nowym sofcie ten błąd chyba już nie jest taki krytyczny, daje się go skasować i nie powoduje blokady ładowania, dobrze kojarzę?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
zuku1786 


Dołączył: 22 Lut 2021
Posty: 13
Skąd: śląsk
Wysłany: 2022-05-29, 09:53   

PatrykS napisał/a:
zuku1786 napisał/a:
Oby to było powodem wystąpienia błędu i wymiana czujnika zapobiegła ponownemu jego pojawieniu się.
W nowym sofcie ten błąd chyba już nie jest taki krytyczny, daje się go skasować i nie powoduje blokady ładowania, dobrze kojarzę?

No niestety, aż tak różowo to nie jest.
Zwiększona jest tolerancja na spadki rezystancji w instalacji wysokiego napięcia i różnice w odczytach temperatury z czujników w baterii. Jednak wystąpienie błędu dalej blokuje możliwość ładowania i wymagana jest aktualizacja oprogramowania w celu jego skasowania.
 
 
Grooby78 

Wiek: 43
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 56
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2022-06-21, 09:34   

Witam kolegów.

Niestety znów wystąpił błąd HVCS. Coś mi mówi, że wtyczka czujnika co jest na wiązce może powodować problemy. Macie może wiedzę, gdzie takową zdobyć, jakieś namiary?
 
 
Grooby78 

Wiek: 43
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 56
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2022-06-21, 11:39   

Chyba już wiem, to będzie wtyk superseal dwu pinowy.
 
 
Grooby78 

Wiek: 43
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 56
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2022-06-22, 19:41   

Panowie, Ampera wywala następujące kody błędów:P1E00, P1F0E, P0AA6, P1FFF.
Oczywiście nie ładuje się i pokazuje komunikat żeby sprawdzić system ładowania.
Dzisiaj byłem na zaprogramowaniu modułów, ale po krótkiej jeździe wyłączeniu auta, a następnie po jakiejś godzinie i uruchomieniu znów wyskoczył.
Ma ktoś jakieś pomysły lub jest w stanie pomoc?
 
 
Grooby78 

Wiek: 43
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 56
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2022-06-26, 15:27   

Wracam z informacjami, może komuś się przyda, choć forum wygląda na lekko martwe, ale w sumie wakacje się zaczęły.
Więc tak, mimo moich sugestii w ASO, że może cos być z wiązką do czujnika poziomu płynu, chyba nie wzięli sobie tego do serca bo stwierdzili, że jest ok.
Ja jednak widziałem, że jest zmęczona, więc wymieniłem wtyczkę i zrobiłem gniazdo z rezystorem, żeby olać czujnik.
Po próbie wykasowania błędów, te odpowiedzialne za izolację zniknęły.
Zakupiłem więc VCXNANO i postanowiłem zaprogramować. Cena w europie jest 35 EUR na dwie godziny, a w USA 40 DOL za 2 lata dla jednego VIN. Skonfigurowałem VPN'a i zalogowałem się na ACDelco. Nie byłem pewien czy to się uda bo auto jest europejskie, ale elegancko rozpoznało AMPER'ę. Zaprogramowałem, HPCM2 i BECM, wyczyściłem błędy DTC i auto ożyło. Póki co wszystko jest ok.

Pozdrawiam.
 
 
zuku1786 


Dołączył: 22 Lut 2021
Posty: 13
Skąd: śląsk
Wysłany: 2022-06-27, 09:46   

Brawo Ty.
Oby tym razem błąd już nie wrócił.
 
 
Grooby78 

Wiek: 43
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 56
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2022-06-27, 20:21   

zuku1786 napisał/a:
Brawo Ty.
Oby tym razem błąd już nie wrócił.


Mam nadzieje, ze już na bardzo długo będzie spokój.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 16