SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik z Lexus RX400H
Autor Wiadomość
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 30
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 481
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-02-03, 21:02   

Skoda Felicia 1.3MPI + LPG

Masa gotowego do jazdy w tym stanie co jest teraz to 1080kg.
Wybebeszony może będzie lżejszy.
_________________
Citroen Saxo Electrique
20,7kWh Li-Ion w ognwiach LEV46 (184Ah - 112,5V)
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 41
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 540
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2016-02-04, 02:31   

a co chcesz wybebeszac z Felicii ? ona fabrycznie to juz bieda,
ale wiadomo,ze po wyjeciu silnika i skrzyni biegow troche masy ubedzie
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
Dilgt 

Dołączył: 07 Sty 2019
Posty: 5
Wysłany: 2019-01-31, 21:18   

A skoro alternator można zmienić poprzez kontroler DC w silnik typu bldc to czy silnik pmsm jak z Lexusa, też można w ten sposób przekształcić?
 
 
wwojciech 
pasjonat

Wiek: 36
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 49
Wysłany: 2019-02-15, 08:30   

Zastanawiam się tez nad tym zestawem. Silnik pewnie nominalnie będzie mial z 15kW. Dyferencjal ma przekładnie 6.859. Miedzi wydaje mi się że moze miec w okolicach 10kg więc nawet przezwoic to koszt 1000zl materiałów. Sterownik wektorowy 13kW 1220zl do 100V. BMS tani fo takich napięć. Co myślicie o takim rozwiązaniu?
 
 
Issac

Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 29
Wysłany: 2020-08-04, 16:16   

wwojciech, jaki status pomysłu ?
Aktualnie mam taki most i zastanawiam się jak go niedrogo wysterować.
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 493
Wysłany: 2020-08-04, 16:37   

Robiłem podejście do skrzyni z GS450H + inwerter i sterowanie, niestety przysłali mi niekompletną skrzynię i walka o zwrot pochłonęła cały czas jaki miałem na zabawę.
_________________
[*]Volt 2014
 
 
msgames

Dołączył: 25 Wrz 2020
Posty: 2
Wysłany: 2021-03-29, 05:00   

Carcik napisał/a:
No i tu właśnie jest kwintesencja, silnik w doskonałym stanie kosztuje do 500zł a sterownik do 2000zł.

Taniej niż Lemka Bułgary i inne silniki do domowego EV... A sterowniki do nich też sporo wołają.

I niech ktoś powie że AC jest drogi i skomplikowany.

czy przez pięć lat tak wszystko zdrożało dzięki dobrej zmianie czy po przeczytaniu tego wątku wszyscy wykupili danfosy i tylnie mosty z lexusa? falownika za mniej niz 5000zł nie mogę nigdzie znaleźć do kupienia - a może to ja źle szukam?
ktoś podeśle linka do pasującego falownika do tego silnika w rozsądnej cenie?
 
 
Gajwer

Dołączył: 24 Cze 2022
Posty: 5
Wysłany: 2022-06-28, 22:56   

Witam, czy temat umarł czy komuś się udało z takim silnikiem.
Sam rozważam wstawienie takiego do garba, zasilanie napięciem niższym niż w oryginale może ze zwykłego falownika przemysłowego z zamontowanym enkoderem od kompletu.
 
 
Gajwer

Dołączył: 24 Cze 2022
Posty: 5
Wysłany: 2022-06-28, 23:29   

Silnik ma podobno 68kW, pędzą go nawet 650V, jakby zasilić z 200V to zostaje około 20kW, na lekkiego garba wystarczy, przy wyższym napięciu nawet ogórka powinien popędzić.
Ciekawy silnik ma też outlander, niewiele droższy - czy ktoś wie na na jakie napięcie jest zrobiony?
 
 
marucha79 

Dołączył: 27 Maj 2022
Posty: 5
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2022-07-17, 19:35   

Odnoszę wrażenie, ze na forum jest znacznie więcej użytkowników niż konstruktorów, dlatego tematy techniczne nie powalają zainteresowaniem. Co do tych silników, o których wspominasz nie pomogę, ale podrzucę jeszcze jeden trop - Bosch SMG 180/120, a tak w praktyce to silnik z Peugeota 508 i 3008 hybrydy, Smarta Fortwo Electric, Fiata 500e, a także Porsche 918 Spyder. W zależności od aplikacji rozwija od 27 kW do 100 kW, a jest mały i waży jakieś 30 kg. W Peugeocie rozwija swoje 27 kW i 200Nm przy napięciu nominalnym aku 200V, maksymalne moce wymagają napięcia ponad 400V. Dość dostępny, teraz widzę jakiś za 2000 zł i za 1300 zł, ale swój kupiłem za 700 zł. Jak większość współczesnych konstrukcji to PMSM z resolverem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13