SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
MIA Electric L
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3087
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-11-01, 22:24   

Napisałem wcześniej , musisz rozpiąć wszystkie złącza i je potraktować odpowiednim środkiem do styków ( ja osobiście w takich starszych używam WD40 - sprawdza się )
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
zhuln

Dołączył: 04 Lut 2021
Posty: 10
Wysłany: 2021-11-02, 14:05   

Wypiąłem, prysnąłem WD40 i wpiąłem wtyki. Sprawdziłem przekaźniki. Wymieniłem na inną, nową, ładowarkę. Na razie bez zmian. Po włączeniu kluczyka i naciśnięciu pedału hamulca słychać jakąś nastawę jakby pod spodem auta, potem przestaje słychać nastawę i włączają się lampki elekrical or electronic fault i STOP. Na symbolu auta jest N.
Zastanawia mnie, wysoki ok.60mA pobór prądu z aku żel 12v przy wyłączonej stacyjce. Na tyle wysoki pobór prądu z aku żel. 12v, ze po 2 dniach aku żel był rozładowany. Teraz jak wychodzę z garażu, zostawiam aku 12v na ładowaniu z zewnętrznej ładowarki. W razie czego dojazd do Białej Podlaskiej z Warszawy to godzina jazdy pociągiem. Tutaj odbiorę i z dworca. Dysponuję ciepłym garażem i narzędziami. Pokrywam wszelkie koszty, również w razie niepowodzenia. Zapraszam.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3087
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-11-02, 20:21   

Jak włączysz zapłon i naciskasz hamulec to się włącza pompa podciśnienia.
Zrób zdjęcia co masz na wyświetlaczu Albo nakręć film.
Niektóre wersje Mia wymagały włączenia zapłonu przed podpięciem łądowania.
Masz możliwość pożyczenia od kogoś EVSE z wtykiem type1 .
Może masz z tym problem?
Czy przy podpieciu wtyku do samochodu zapala się zielona lampka z wtyczką na desce ?
A może masz złą instalację elektryczną w garażu i EVSE/Ładowarka nie rusza . Tak zdalnie trudn cokolwiek stwierdzić
Czy masz jak na tym filmiku https://youtu.be/tgKAOINRvio
Jeszcze jedno , musisz sprawdzić ta upływność prądu ( może gdzieś jest zwarcie /uszkodzona żarówka oświetlenia wnętrza.
Muszisz mieć też koniecznie sprawny akumulator pokładowy 12V. Tzn jego napięcie zawsze musi mieć co najmniej 12,4 V . Jesli ma mniej to robi się problem. Po właczeniu zapłonu powinien zadziałać konwerter dc/dc i napiecie na aku pokładowym pownno wzrosnąć do 13,4V jeśli tak nie jest to jest problem z konweterem dc/dc
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
zhuln

Dołączył: 04 Lut 2021
Posty: 10
Wysłany: 2021-11-02, 21:48   

Witam. Mam 2 szt. EVSE typ 1. Jeden pożyczony drugi wczoraj zakupiony - nowy. Na obu ładowanie (a właściwie brak ładowania) przebiega jednakowo. Po włożeniu wtyku EVSE ładowanie 230v włącza się głośny wentylator wewnątrz, pod siedzeniem. Na wyświetlaczu jest symbol silnika i STOP, pali się zielony symbol wtyczki. Przesłał bym zdjęcia, ale załącznik jest odrzucany przez forum. Cos robię nie tak. W razie czego, mój mail: niewiadomskileszek154@gmail.com.
To nowy garaż i instalacja elektryczna powinna być OK. Jutro sprawdzę upływność 60mA w aucie przez wyjmowanie bezpieczników i wyjęcie żarówek lampki wewnątrz auta. Akumulator pokładowy jest nowy 17Ah/13,2v i napięcie nie spada po włączaniu żarówki 5w/12v. Sprawdzę jutro czy napięcie rośnie do 13.4v na akum. pokładowym po włączeniu ładowarki EVSE. Można włączyć wentylacje z podgrzewaniem przy włączonym EVSE, ale nie wiem czy zasilanie jest z baterii czy z EVSE.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3087
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-11-02, 22:17   

Zdjęcia daj na zewnętrznym serwerze (typu imgur.com) i wstawiasz je tutaj poprzez [ img ] adres zdjecia . jpg [ / img ]
Nagrzewanie działa poprzez nagrzewnicę zasilana z baterii trakcyjnej .
A klika Ci stycznik główny po przekręceniu zapłonu i chwilowym uruchomieniu ?
Jesli nie klika to to może być problem albo z zasilaniem stycznika alebo ego uszkodzeniem.
Chwilowe włączenie żarówki 5W nigdy nie da spadku napięcia na aku pokładowym. Spadek napięcia sprawdzasz przy włączeniu świateł mijania/drogowych na kilka minut bez uruchomiania samochodu , czy też podłączenia pod wtyczki WVSE do samochodu.
I proszę Cię nie myl pojęć . NA kablu zewnętrznym to nie jest ładowarka tylko EVSE ( inteligentny bezpiecznik) . Ładowarkę masz wbudowaną w samochodzie .
Czy EVSE pokazuje błąd ? Czy nie ma na nim żadnej zmiany po podpięciu do samochodu?

Schemat podstawowy elektryki masz w pliku : SAV-MIH9500000- Schemas interfaces et synoptiques.pdf
Wyciągaj po kolie bezpieczniki - dojdziesz co pobiera prąd
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
zhuln

Dołączył: 04 Lut 2021
Posty: 10
Wysłany: 2021-11-03, 10:23   

Nie mam kabla zewnętrznego. Kupiłem na All.o ładowarka DUOSIDA 16A TYPE 1 EVSE 5m. Czy jest inna ładowarka EVSE? I taka samą, tylko 10A mam pożyczoną. Po podłączaniu do gniazda auta obie zachowują się tak samo. Zapalają się lampki podłączenia do sieci 230v oraz lampka ładowania. Na wyświetlaczu nic się nie zmienia. Spróbuje załączyć zdjęcia wg. opisu, ale wolałbym na maila.
 
 
Krzys 

Dołączył: 07 Cze 2022
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-06-07, 17:25   

Dzień dobry,
Zastanawiam się nad kupnem Mia, czy to jest dobry pomysł?
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1697
Wysłany: 2022-06-07, 17:49   

Dziwne pytanie. Zalezy od tego, do czego go potrzebujesz, w jakich warunkach jezdzisz itp. Moze wiecej napisz.

Kazdy elektryk to dibry pomysl, w moim przekonaniu..
_________________
https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac!
 
 
Krzys 

Dołączył: 07 Cze 2022
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-06-07, 19:47   

wodnik7 napisał/a:
Dziwne pytanie. Zalezy od tego, do czego go potrzebujesz, w jakich warunkach jezdzisz itp. Moze wiecej napisz.

Kazdy elektryk to dibry pomysl, w moim przekonaniu..


Uzasadnienie ekonomiczne to może jakieś znajdę, chociaż nie jest takie to oczywiste. UE w tej kwestii strasznie manipuluje. Ciekawi mnie jaką ilość cykli podaje się dla użytych w nim ogniw?

Bardziej miałem na myśli czy jakość części i wykonania pozwala się więcej nim cieszyć niż go naprawiać/serwisować?
 
 
Krzys 

Dołączył: 07 Cze 2022
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-11-02, 14:52   

Ile kosztują ogniwa i gdzie się je kupuje do MIA?
 
 
Krzys 

Dołączył: 07 Cze 2022
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-11-02, 14:56   

Ile kosztują ogniwa i gdzie się je kupuje do MIA?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3087
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2022-11-02, 17:10   

Ostatnio na wielu portalach motoryzacyjnych była wystawiona na sprzedaż pod hasłem "bank energii" podobno sprawny
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12