Wallbox VOLVO vs. VOLVO XC90 |
Autor |
Wiadomość |
sirkk
Dołączył: 30 Gru 2022 Posty: 4
|
Wysłany: 2022-12-30, 23:22 Wallbox VOLVO vs. VOLVO XC90
|
|
|
Drodzy Forumowicze,
Piszę niemal z zagadką detektywistyczną a wszystkie osoby, z którymi konsultowałem ten temat rozkładają już ręcę. Może ktoś z Was miał podobny problem?
W skrócie: Zainstalowałem jednofazowego wallboxa VOLVO który NIE CHCE ładować mojego VOLVO ale ładuje inne elektryki a przy tym moje VOLVO bez problemu ŁADUJE się na innych ładowarkach ale NIE CHCE ładować się z tego wallboxa.
Poprosiłem o pomoc serwis stacji ładowania, których podjechał z symulatorem i stwierdził, że zarówno instalacja jak i wallbox są w porządku a przy okazji podładował swojego elektryka więc w teorii wszystko działa. Jednak gdy tylko podłączam swoje VOLVO XC90 po kilku sekundach, wallbox zaczyna mrugać na czerwono i ładowanie się zatrzymuje. Podczas wizyty serwis założył że może coś zaśniedziało i delikatnie przeszlifował bolce w gnieździe ładowania samochodu papierem ściernym 1500 i o dziwo wallbox na dwa pełne cykle zaczął współpracować z VOLVO ale to by było na tyle i od kilku dni znów mruga na czerwono. Ponowne szlifowanie nie rozwiązuje problemu. Niemniej jednak wallbox i VOLVO zadziałały dwa razy więc ani uszkodzenie wallboxa ani wadliwa instalacja nie wchodzą tu w grę.
Żeby było ciekawiej, VOLVO ładuje się bez problemu na WSZYSTKICH publicznych stacjach ładowania DC a nawet za pomocą małej przenośnej ładowarki AC, którą podłącza się do zwykłego gniazdka. Tutaj żadne triki z papierem ściernym nigdy nie były potrzebne, wszystko działało i działa jak należy więc myślę że problemy z gniazdem ładowania mogę wykluczyć.
Jak to jest możliwe, że osobno zarówno wallbox jak i VOLVO działają bezproblemowo a gdy podłączyć je razem, przestają? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3101 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2022-12-31, 14:42
|
|
|
To może jeszcze podaj lokalizację .
Mam tester walbox-ów i innych EVSE, jeśli jesteś z Warszawy to możemy sprawdzić w czym problem |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
sirkk
Dołączył: 30 Gru 2022 Posty: 4
|
Wysłany: 2022-12-31, 15:37
|
|
|
Hej! Tak, jestem z Warszawy.
Byl juz u mnie przemily Pan z
serwisu z symulatorem/testerem wallboxow i stwierdzil ze poza luzna wtyczka wszystko dziala idealnie. Malo tego kiedy podlaczyl do wallboxa swojego elektryka wszystko dzialalo jak nalezy a po przeszlifowaniu bolcow w gniezdzie ladowania auta, nawet i u mnie zaczelo ladowac. Problem w tym ze juz nastepnego dnia problem wrocil.
Czy myslisz ze na miejscu moglibysmy przetestowac cos jeszcze?
Instrukcja wallboxa mowi ze mrugajace czerwone swiatlo sugeruje problem z uziemieniem ale po stronie instalacji wallboxa jest ono wrecz wzorcowe. Czy auto moze generowac problem z uziemieniem? |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1702
|
Wysłany: 2022-12-31, 16:32
|
|
|
Z mojego punktu widzenia jas_pik wie wiecej niz serwisant. Ma kupe lat doswiadczenia. Jesli moze przyjechac, korzystaj z offerty. |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1122
|
Wysłany: 2022-12-31, 16:51
|
|
|
Może w aucie jest ustawiony jakies terminarz ladowania dla ladowania domowego (okreslone godziny/dni)? |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3783 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2022-12-31, 17:57
|
|
|
sirkk napisał/a: | delikatnie przeszlifował bolce w gnieździe ładowania samochodu papierem ściernym 1500 | Wiem że do styków styczników nie wolno używać papieru ściernego (tylko pilnik), bo drobiny ceramiczne z papieru zostają na stykach i pogarszają mocno przewodzenie. Być może nie dotyczy to styków, które przy łączeniu przesuwają się względem siebie. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3101 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2022-12-31, 18:14
|
|
|
Ten Wallpod sygnowany przez Volvo ma gniazdo czy kabel na stałe?
Sprawdź czy wtyczka idąca do samochodu jest jako jedna wypraska czy też jest rozkręcana. Podejrzewam że jest wyposażona w termistor ( który się odlutował/uszkodził) i w związku z tym Twój samochód widzi błąd. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
gienek333
Wiek: 54 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1444 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-01-01, 10:49
|
|
|
Ja zamiast szlifowania użył bym preparatu "Kontakt 60", warto taki mieć. |
|
|
|
 |
sirkk
Dołączył: 30 Gru 2022 Posty: 4
|
Wysłany: 2023-01-03, 14:41
|
|
|
Przepraszam, że nie odzywałem się tyle dni ale Norton obraził się na te forum i autentycznie nie mogłem otworzyć żadnej strony na samochodyelektryczne.org Dziś nagle mu przeszło i jest to o tyle ciekawe że w Sylwestra, po umyciu auta, trochę od niechcenia podłączyłem auto do wallboxa i niespodziewanie zaczęło się ładować. Naładowało się aż do pełna i przy najbliższej okazji sprawdzę czy to już tak na stałe czy jednak nie.
Odpowiadając na Wasze sugestie:
@RaveN - ciekawa teoria, nie miałem ustawionego żadnego terminarzu ale na wszelki wypadek dodałem taki od 00:00 do 23:59. Czy to miało wpływ na zadziałanie ładowania - nie wiem.
@jas_pik - Kabel z wtyczką jest na stałe połączony z wallboxem choć nie przeszkodziło mi to w podmianie kabla i wtyczki na nowy w którym też występował problem. Rozumiem że ten termistor jest we wtyczce a nie wallboxie? Jeśli tak, to byłby to duży zbieg okoliczności aby oba kable i wtyczki (obie nowe) miały ten sam problem.
@gienek333 - Używałem WD Contact Spray ale również bez skutku, chyba że użycie go w piątek w jakiś sposób pomogło naładować auto w sobotę, czego nie wykluczam - może musiał dobrze przeschnąć.
Jeśli przy kolejnym ładowaniu problem wróci... pojadę najpierw umyć auto a potem wróce na wątek |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3101 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2023-01-03, 20:38
|
|
|
Czy ten wallbox to produkt Garo GLB?
Powinien być sterowany przez WiFi oraz za pomocą karty RFID.
Sprawdziłeś te ustawienia ? |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
sirkk
Dołączył: 30 Gru 2022 Posty: 4
|
Wysłany: 2023-01-04, 18:41
|
|
|
jas_pik napisał/a: | Czy ten wallbox to produkt Garo GLB?
Powinien być sterowany przez WiFi oraz za pomocą karty RFID.
Sprawdziłeś te ustawienia ? |
Nie, to wcześniejsza generacja wallboxów VOLVO, która wygląda tak jak na zdjęciu.
Z tego co dowiedziałem się od niezależnego serwisu, który do mnie przyjechał, producentem ich była firma AeroVironment, która jakiś czas temu została przejęta przez Webasto. Z nimi też już rozmawiałem ale potwierdzili że przejeli AeroVironment lecz nie mają żadnej dokumentacji ich produktów.
Co jednak najdziwniejsze i najważniejsze dla mnie zarazem, auto od kilku dni ładuje się bezproblemowo. Wszystkie próby były skuteczne, ani razu nie wystąpił błąd. Auto ładuje się szybko i do pełna więc pełen sukces.
Podejrzewam, że może to mieć coś wspólnego z faktem, że aktualnie nie włączam i wyłączam dopływu prądu do wallboxa za każdym razem gdy chce go używać a mam go "pod prądem" cały czas.
 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3783 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2023-01-05, 11:19
|
|
|
sirkk napisał/a: | Podejrzewam, że może to mieć coś wspólnego z faktem, że aktualnie nie włączam i wyłączam dopływu prądu do wallboxa za każdym razem gdy chce go używać a mam go "pod prądem" cały czas. | Może być - niektóre bardzo długo włączają się, rzędu kilku minut. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
|