SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kia eSoul
Autor Wiadomość
Sierek 
KIA eSoul

Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 6
Skąd: BB
Wysłany: 2021-02-22, 19:54   Kia eSoul

Cześć,
jestem tu nowy więc witam wszystkich.

W tym tygodniu jest szansa, że odbiorę mojego pierwszego elektryka - Kia eSoul 64kWh. Dostałem b. dobrą cenę na demo w wersji L z pakietem technologicznym i pakietem wnętrze. Więcej wrażeń przekażę po pierwszych jazdach.

Pozdrawiam.

PS. Ostatni mój samochód to Alfa Gulietta QV.
Ostatnio zmieniony przez Sierek 2021-02-23, 14:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zibi 
Hyundai IONIQ 28kWh


Dołączył: 25 Gru 2020
Posty: 284
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-22, 21:02   

no to witamy i przyjemnych bezszelestnych jazd życzymy :)
_________________
elektromobilność + fotowoltaika
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 308
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2021-02-22, 22:18   Re: Kia e Soul

Sierek napisał/a:
W tym tygodniu jest szansa, że odbiorę mojego pierwszego elektryka - Kia eSoul 64kWh. Dostałem b. dobrą cenę na demo w wersji L z pakietem technologicznym i pakietem wnętrze. Więcej wrażeń przekażę po pierwszych jazdach.

Powitać!

Nie krępuj się z ceną, możesz napisać czy dużo poniżej 140 k zł :-)
No i jaki kolor...
 
 
Sierek 
KIA eSoul

Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 6
Skąd: BB
Wysłany: 2021-02-23, 11:27   

Kolor Neptune Blue M, czarny dach, 2. komplet opon.
Cena? Dobre sobie, chyba pytasz o netto? ok. 123 000 zł.

zibi napisał/a:
no to witamy i przyjemnych bezszelestnych jazd życzymy :)


Dziękuję :)
 
 
Cav 
e-Soul/Smart ED

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-23, 12:45   

Też gratuluję, bo to świetne auto.
Testowałem takiego przez cały ostatni weekend, tyle że model z mniejszą baterią - i gdyby nie ona, to wszystko mi w nim pasowało.
Mimo że wersja była uboższa (M), ale i tak dobrze wyposażona.
Za to cena rewelacyjna - 122 tys za nowe auto.
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 308
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2021-02-23, 13:13   

Sierek napisał/a:
Kolor Neptune Blue M, czarny dach, 2. komplet opon.
Cena? Dobre sobie, chyba pytasz o netto? ok. 123 000 zł.

Pisałeś o bardzo dobrej cenie. A skoro demo z 2019 roku można kupić poniżej 140 k pln, to liczyłem, że Twój też :-) Swoją drogą rocznik 2019 czy 2020?
 
 
Sierek 
KIA eSoul

Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 6
Skąd: BB
Wysłany: 2021-02-23, 14:13   

Rocznik 2020.
Jest tu na forum gdzieś dyskusja o cenach eSoul. 152k to b. dobra cena. Cennikowo ta konfiguracja wychodzi 181k (bez bonusów).

Cav napisał/a:

(...) Za to cena rewelacyjna - 122 tys za nowe auto.


To oczywiście netto ;) . Brutto 152k. ;)
 
 
Cav 
e-Soul/Smart ED

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-23, 15:46   

Sierek napisał/a:

Cav napisał/a:

(...) Za to cena rewelacyjna - 122 tys za nowe auto.


To oczywiście netto ;) . Brutto 152k. ;)


Pisałem o cenie wersji z mniejszą baterią, którą testowałem.
122 tys brutto.
Dobre 20 tys mniej niż w cenniku.
 
 
Sierek 
KIA eSoul

Dołączył: 06 Sty 2021
Posty: 6
Skąd: BB
Wysłany: 2021-02-23, 16:17   

OK, zbieżność kwot mnie zmyliła.
Pozdrawiam.
 
 
Patryk_M 

Dołączył: 23 Wrz 2021
Posty: 18
Wysłany: 2021-09-23, 14:47   

Sierek, chciałem się Ciebie o coś podpytać. Mam okazję wziąć zamiast podwyżki auto w leasign na szefa. Pomyslałem o czymś zupelnie innym, skoro i tak nie place ;) wybór padł na elektryka. Soul ma mega duży zasięg na tej wiekszej baterii.

Jak Ci się sprawuje słabsza wersja? Jak zużycie energii w chłodne dni? Tutaj testowali e-Soula w tej mocnej wersji 204 koni i z wieksza baterią. wyszlo im że w cieple dni mozna po mieście zrobi nawet mniej niz 11 kWh ale na trasie w chlodna no spalanie drastycznie wzrosło z ogrzewaniem.

http://dailydriver.pl/test/test-kia-e-soul/

Za to pomierzyli osiągi i wyszlo ZDECYDOWANIE lepiej niż podaje fabryka. No osiągi lepsze niż Puma ST 200 KM w benzynie. Jak to u Ciebie wygląda? Mierzyłeś może to jakoś dokładnie? zastawiam się jak duża różnica i czy warto brać tę mocniejszą wersję. Bo lepsze sa i osiagi i duzo wieksza bateria. Ale myślę jeszcze o Leaf też w tej mocnej wersji.
 
 
Cav 
e-Soul/Smart ED

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-24, 06:30   

Testowałem Soula na dłuższej trasie, w obu wersjach.
Realne zużycie przy 110 km/h to 20 kWh.
Leaf podobnie.
Po mieście Soul był oszczędniejszy od Leafa.
 
 
Patryk_M 

Dołączył: 23 Wrz 2021
Posty: 18
Wysłany: 2021-09-24, 11:42   

A coś ktoś pisał że przewagą Leafa jest pompa ciepła? Na czym to polega? I co to daje względem Soula? Lepiej sprawdza się zimą? Mniej pobiera energii?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2374
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-09-24, 12:26   

Tak, przez 90% okresu jesienno-zimowego pompa ciepła pobiera znacznie mniej energii do zagrzania wnętrza. Przez pozostałe 10% pompa się nie wyrabia i auto musi załączyć grzałkę oporową i zużywa wtedy prawie tyle energii co auta bez pompy ciepła.

Generalnie musisz nieco zmienić myślenie (w stosunku do spaliniaka). W spaliniaku jakieś 30% energii ze spalania paliwa jest używane do poruszania auta. Pozostałe 70% jest tracone w postaci ciepła. Więc bardzo łatwo jest uzyskać ogrzewanie zimą. W elektryku proporcje są skrajnie odwrócone (raczej bliżej 90% energii jest używane do napędzania auta) więc nie masz skąd 'pobrać' tegoż ciepła. Musisz je sobie wytworzyć. A to kosztuje cenne kWh z baterii.

W praktyce leaf to i tak dość prądożerne auto. Pompa ciepła dużo pomaga, ale cudów nie zdziała. Jeśli chcesz poznać zużycie aut zimą/latem/na trasie/w mieście to polecam posiłkować się ev-database: https://ev-database.org/car/1144/Nissan-Leaf-eplus

Dla leafa e+:
Real Energy Consumption between 115 - 243 Wh/km
City - Cold Weather 175 Wh/km
Highway - Cold Weather 243 Wh/km
Combined - Cold Weather 204 Wh/km
City - Mild Weather 115 Wh/km
Highway - Mild Weather 187 Wh/km
Combined - Mild Weather 149 Wh/km
 
 
Cav 
e-Soul/Smart ED

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-25, 02:59   

Patryk_M napisał/a:
A coś ktoś pisał że przewagą Leafa jest pompa ciepła? Na czym to polega? I co to daje względem Soula? Lepiej sprawdza się zimą? Mniej pobiera energii?


Tak.
Przy czym sam napęd bierze o tyle więcej w Leafie, że pompa ciepła pozwala mu tylko redukować różnice w zużyciu.
Do tego Leaf również mocno grzeje grzałkami, już przy kilku stopniach na plusie (co da się łatwo zaobserwować, bo pompa ciepła zaczyna grzać dużo później, a nie od razu).
Co najwyżej wspomaga się nimi krócej niż wersja bez pompy ciepła.

Największe różnice występują w okresach przejściowych, gdy ilość energii z pompy ciepła wystarcza na ogrzanie wnętrza, czyli tak przy +10 stopniach.

Jest też minus pompy - przy niskich temperaturach mocno hałasuje, a i tak się nie wyrabia (tak było np. w Zoe).
 
 
lookash_c
lookash_c

Dołączył: 02 Sie 2019
Posty: 308
Skąd: Niecki / Białystok
Wysłany: 2021-09-26, 16:12   

ZCTW w e-Soulu też można mieć pompę ciepła. Niemniej przy dużej baterii to jej sens ekonomiczny jest wątpliwy.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 730
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2021-09-27, 07:28   

lookash_c napisał/a:
ZCTW w e-Soulu też można mieć pompę ciepła. Niemniej przy dużej baterii to jej sens ekonomiczny jest wątpliwy.


Myślę że przy każdej baterii pompa ciepła jest mile widziana. Wszak nawet Tesla zaczęła ją stosować w swoich samochodach.

Tu o ekonomii ciężko mówić bo można sobie wyobrazić że jej brak spowodował na tyle większe zużycie energii że nie dojechałeś do ładowarki i to spowodowało inne dużo większe koszty nawet nie związane z samochodem...
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2374
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-09-27, 07:57   

Pompa ma też swoje minusy. W leafie I miałem, ale trochę na nią psioczyłem. Generalnie samochód starał się za wszelką cenę używać pompy ciepła, nawet przy temperaturach rzędu 5-6 stopni. Efekt był taki, że nawet po 5km jazdy w aucie nadal było chłodnawo i rozgrzewało się bardzo wolno. W leafie II na szczęście to już poprawili i grzałka oporowa wcześniej wspomaga pompę ciepła, a gdy wnętrze się już rozgrzeje to grzałka się wyłącza a zostaje sama pompa.
 
 
Cav 
e-Soul/Smart ED

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-27, 15:17   

vwir napisał/a:
Pompa ma też swoje minusy. W leafie I miałem, ale trochę na nią psioczyłem. Generalnie samochód starał się za wszelką cenę używać pompy ciepła, nawet przy temperaturach rzędu 5-6 stopni. Efekt był taki, że nawet po 5km jazdy w aucie nadal było chłodnawo i rozgrzewało się bardzo wolno. W leafie II na szczęście to już poprawili i grzałka oporowa wcześniej wspomaga pompę ciepła, a gdy wnętrze się już rozgrzeje to grzałka się wyłącza a zostaje sama pompa.


Zoe próbował pompą się ratować nawet przy -20.
Oczywiście oprócz niemiłosiernego hałasu nie dawało to żadnego efektu.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2374
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-09-27, 15:26   

Pompa działa cały czas przy niskich temperaturach. Tylko spada jej efektywność, więc im jest chłodniej tym częściej auto załącza grzałkę. W leafie I ten limit był jak dla mnie za nisko. W leafie II już poprawili. Na szczęście nie hałasuje, w środku zupełnie jej nie słychać.
 
 
Cav 
e-Soul/Smart ED

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-27, 17:26   

vwir napisał/a:
Pompa działa cały czas przy niskich temperaturach. Tylko spada jej efektywność, więc im jest chłodniej tym częściej auto załącza grzałkę.


Problemem nie było załączenie grzałki, tylko brak jej załączenia, za to w zamian podkręcenie wentylatorów, żeby efektywność pompy poprawić.
Choć w końcu grzałkę i tak musiał załączyć, bo pompa nie była w stanie wyrobić.

W każdym razie toto buczało głośniej od diesla na wolnych obrotach (a może i nie tylko na wolnych).
 
 
ecoświr

Dołączył: 17 Sie 2022
Posty: 8
Wysłany: 2023-01-20, 09:50   

Zastanawiam się czy następnego autka nie wziąć soula właśnie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12