Kia eSoul |
Autor |
Wiadomość |
Sierek
KIA eSoul
Dołączył: 06 Sty 2021 Posty: 6 Skąd: BB
|
Wysłany: 2021-02-22, 19:54 Kia eSoul
|
|
|
Cześć,
jestem tu nowy więc witam wszystkich.
W tym tygodniu jest szansa, że odbiorę mojego pierwszego elektryka - Kia eSoul 64kWh. Dostałem b. dobrą cenę na demo w wersji L z pakietem technologicznym i pakietem wnętrze. Więcej wrażeń przekażę po pierwszych jazdach.
Pozdrawiam.
PS. Ostatni mój samochód to Alfa Gulietta QV. |
Ostatnio zmieniony przez Sierek 2021-02-23, 14:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zibi
Hyundai IONIQ 28kWh

Dołączył: 25 Gru 2020 Posty: 284 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2021-02-22, 21:02
|
|
|
no to witamy i przyjemnych bezszelestnych jazd życzymy |
_________________ elektromobilność + fotowoltaika |
|
|
|
 |
lookash_c
lookash_c
Dołączył: 02 Sie 2019 Posty: 308 Skąd: Niecki / Białystok
|
Wysłany: 2021-02-22, 22:18 Re: Kia e Soul
|
|
|
Sierek napisał/a: | W tym tygodniu jest szansa, że odbiorę mojego pierwszego elektryka - Kia eSoul 64kWh. Dostałem b. dobrą cenę na demo w wersji L z pakietem technologicznym i pakietem wnętrze. Więcej wrażeń przekażę po pierwszych jazdach. |
Powitać!
Nie krępuj się z ceną, możesz napisać czy dużo poniżej 140 k zł
No i jaki kolor... |
|
|
|
 |
Sierek
KIA eSoul
Dołączył: 06 Sty 2021 Posty: 6 Skąd: BB
|
Wysłany: 2021-02-23, 11:27
|
|
|
Kolor Neptune Blue M, czarny dach, 2. komplet opon.
Cena? Dobre sobie, chyba pytasz o netto? ok. 123 000 zł.
zibi napisał/a: | no to witamy i przyjemnych bezszelestnych jazd życzymy |
Dziękuję |
|
|
|
 |
Cav
e-Soul/Smart ED
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 1199 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-02-23, 12:45
|
|
|
Też gratuluję, bo to świetne auto.
Testowałem takiego przez cały ostatni weekend, tyle że model z mniejszą baterią - i gdyby nie ona, to wszystko mi w nim pasowało.
Mimo że wersja była uboższa (M), ale i tak dobrze wyposażona.
Za to cena rewelacyjna - 122 tys za nowe auto. |
|
|
|
 |
lookash_c
lookash_c
Dołączył: 02 Sie 2019 Posty: 308 Skąd: Niecki / Białystok
|
Wysłany: 2021-02-23, 13:13
|
|
|
Sierek napisał/a: | Kolor Neptune Blue M, czarny dach, 2. komplet opon.
Cena? Dobre sobie, chyba pytasz o netto? ok. 123 000 zł. |
Pisałeś o bardzo dobrej cenie. A skoro demo z 2019 roku można kupić poniżej 140 k pln, to liczyłem, że Twój też Swoją drogą rocznik 2019 czy 2020? |
|
|
|
 |
Sierek
KIA eSoul
Dołączył: 06 Sty 2021 Posty: 6 Skąd: BB
|
Wysłany: 2021-02-23, 14:13
|
|
|
Rocznik 2020.
Jest tu na forum gdzieś dyskusja o cenach eSoul. 152k to b. dobra cena. Cennikowo ta konfiguracja wychodzi 181k (bez bonusów).
Cav napisał/a: |
(...) Za to cena rewelacyjna - 122 tys za nowe auto. |
To oczywiście netto . Brutto 152k. |
|
|
|
 |
Cav
e-Soul/Smart ED
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 1199 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-02-23, 15:46
|
|
|
Sierek napisał/a: |
Cav napisał/a: |
(...) Za to cena rewelacyjna - 122 tys za nowe auto. |
To oczywiście netto . Brutto 152k. |
Pisałem o cenie wersji z mniejszą baterią, którą testowałem.
122 tys brutto.
Dobre 20 tys mniej niż w cenniku. |
|
|
|
 |
Sierek
KIA eSoul
Dołączył: 06 Sty 2021 Posty: 6 Skąd: BB
|
Wysłany: 2021-02-23, 16:17
|
|
|
OK, zbieżność kwot mnie zmyliła.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Patryk_M
Dołączył: 23 Wrz 2021 Posty: 18
|
Wysłany: 2021-09-23, 14:47
|
|
|
Sierek, chciałem się Ciebie o coś podpytać. Mam okazję wziąć zamiast podwyżki auto w leasign na szefa. Pomyslałem o czymś zupelnie innym, skoro i tak nie place wybór padł na elektryka. Soul ma mega duży zasięg na tej wiekszej baterii.
Jak Ci się sprawuje słabsza wersja? Jak zużycie energii w chłodne dni? Tutaj testowali e-Soula w tej mocnej wersji 204 koni i z wieksza baterią. wyszlo im że w cieple dni mozna po mieście zrobi nawet mniej niz 11 kWh ale na trasie w chlodna no spalanie drastycznie wzrosło z ogrzewaniem.
http://dailydriver.pl/test/test-kia-e-soul/
Za to pomierzyli osiągi i wyszlo ZDECYDOWANIE lepiej niż podaje fabryka. No osiągi lepsze niż Puma ST 200 KM w benzynie. Jak to u Ciebie wygląda? Mierzyłeś może to jakoś dokładnie? zastawiam się jak duża różnica i czy warto brać tę mocniejszą wersję. Bo lepsze sa i osiagi i duzo wieksza bateria. Ale myślę jeszcze o Leaf też w tej mocnej wersji. |
|
|
|
 |
Cav
e-Soul/Smart ED
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 1199 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-09-24, 06:30
|
|
|
Testowałem Soula na dłuższej trasie, w obu wersjach.
Realne zużycie przy 110 km/h to 20 kWh.
Leaf podobnie.
Po mieście Soul był oszczędniejszy od Leafa. |
|
|
|
 |
Patryk_M
Dołączył: 23 Wrz 2021 Posty: 18
|
Wysłany: 2021-09-24, 11:42
|
|
|
A coś ktoś pisał że przewagą Leafa jest pompa ciepła? Na czym to polega? I co to daje względem Soula? Lepiej sprawdza się zimą? Mniej pobiera energii? |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2374 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2021-09-24, 12:26
|
|
|
Tak, przez 90% okresu jesienno-zimowego pompa ciepła pobiera znacznie mniej energii do zagrzania wnętrza. Przez pozostałe 10% pompa się nie wyrabia i auto musi załączyć grzałkę oporową i zużywa wtedy prawie tyle energii co auta bez pompy ciepła.
Generalnie musisz nieco zmienić myślenie (w stosunku do spaliniaka). W spaliniaku jakieś 30% energii ze spalania paliwa jest używane do poruszania auta. Pozostałe 70% jest tracone w postaci ciepła. Więc bardzo łatwo jest uzyskać ogrzewanie zimą. W elektryku proporcje są skrajnie odwrócone (raczej bliżej 90% energii jest używane do napędzania auta) więc nie masz skąd 'pobrać' tegoż ciepła. Musisz je sobie wytworzyć. A to kosztuje cenne kWh z baterii.
W praktyce leaf to i tak dość prądożerne auto. Pompa ciepła dużo pomaga, ale cudów nie zdziała. Jeśli chcesz poznać zużycie aut zimą/latem/na trasie/w mieście to polecam posiłkować się ev-database: https://ev-database.org/car/1144/Nissan-Leaf-eplus
Dla leafa e+:
Real Energy Consumption between 115 - 243 Wh/km
City - Cold Weather 175 Wh/km
Highway - Cold Weather 243 Wh/km
Combined - Cold Weather 204 Wh/km
City - Mild Weather 115 Wh/km
Highway - Mild Weather 187 Wh/km
Combined - Mild Weather 149 Wh/km |
|
|
|
 |
Cav
e-Soul/Smart ED
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 1199 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-09-25, 02:59
|
|
|
Patryk_M napisał/a: | A coś ktoś pisał że przewagą Leafa jest pompa ciepła? Na czym to polega? I co to daje względem Soula? Lepiej sprawdza się zimą? Mniej pobiera energii? |
Tak.
Przy czym sam napęd bierze o tyle więcej w Leafie, że pompa ciepła pozwala mu tylko redukować różnice w zużyciu.
Do tego Leaf również mocno grzeje grzałkami, już przy kilku stopniach na plusie (co da się łatwo zaobserwować, bo pompa ciepła zaczyna grzać dużo później, a nie od razu).
Co najwyżej wspomaga się nimi krócej niż wersja bez pompy ciepła.
Największe różnice występują w okresach przejściowych, gdy ilość energii z pompy ciepła wystarcza na ogrzanie wnętrza, czyli tak przy +10 stopniach.
Jest też minus pompy - przy niskich temperaturach mocno hałasuje, a i tak się nie wyrabia (tak było np. w Zoe). |
|
|
|
 |
lookash_c
lookash_c
Dołączył: 02 Sie 2019 Posty: 308 Skąd: Niecki / Białystok
|
Wysłany: 2021-09-26, 16:12
|
|
|
ZCTW w e-Soulu też można mieć pompę ciepła. Niemniej przy dużej baterii to jej sens ekonomiczny jest wątpliwy. |
|
|
|
 |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 730 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2021-09-27, 07:28
|
|
|
lookash_c napisał/a: | ZCTW w e-Soulu też można mieć pompę ciepła. Niemniej przy dużej baterii to jej sens ekonomiczny jest wątpliwy. |
Myślę że przy każdej baterii pompa ciepła jest mile widziana. Wszak nawet Tesla zaczęła ją stosować w swoich samochodach.
Tu o ekonomii ciężko mówić bo można sobie wyobrazić że jej brak spowodował na tyle większe zużycie energii że nie dojechałeś do ładowarki i to spowodowało inne dużo większe koszty nawet nie związane z samochodem... |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2374 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2021-09-27, 07:57
|
|
|
Pompa ma też swoje minusy. W leafie I miałem, ale trochę na nią psioczyłem. Generalnie samochód starał się za wszelką cenę używać pompy ciepła, nawet przy temperaturach rzędu 5-6 stopni. Efekt był taki, że nawet po 5km jazdy w aucie nadal było chłodnawo i rozgrzewało się bardzo wolno. W leafie II na szczęście to już poprawili i grzałka oporowa wcześniej wspomaga pompę ciepła, a gdy wnętrze się już rozgrzeje to grzałka się wyłącza a zostaje sama pompa. |
|
|
|
 |
Cav
e-Soul/Smart ED
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 1199 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-09-27, 15:17
|
|
|
vwir napisał/a: | Pompa ma też swoje minusy. W leafie I miałem, ale trochę na nią psioczyłem. Generalnie samochód starał się za wszelką cenę używać pompy ciepła, nawet przy temperaturach rzędu 5-6 stopni. Efekt był taki, że nawet po 5km jazdy w aucie nadal było chłodnawo i rozgrzewało się bardzo wolno. W leafie II na szczęście to już poprawili i grzałka oporowa wcześniej wspomaga pompę ciepła, a gdy wnętrze się już rozgrzeje to grzałka się wyłącza a zostaje sama pompa. |
Zoe próbował pompą się ratować nawet przy -20.
Oczywiście oprócz niemiłosiernego hałasu nie dawało to żadnego efektu. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2374 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2021-09-27, 15:26
|
|
|
Pompa działa cały czas przy niskich temperaturach. Tylko spada jej efektywność, więc im jest chłodniej tym częściej auto załącza grzałkę. W leafie I ten limit był jak dla mnie za nisko. W leafie II już poprawili. Na szczęście nie hałasuje, w środku zupełnie jej nie słychać. |
|
|
|
 |
Cav
e-Soul/Smart ED
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 1199 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-09-27, 17:26
|
|
|
vwir napisał/a: | Pompa działa cały czas przy niskich temperaturach. Tylko spada jej efektywność, więc im jest chłodniej tym częściej auto załącza grzałkę. |
Problemem nie było załączenie grzałki, tylko brak jej załączenia, za to w zamian podkręcenie wentylatorów, żeby efektywność pompy poprawić.
Choć w końcu grzałkę i tak musiał załączyć, bo pompa nie była w stanie wyrobić.
W każdym razie toto buczało głośniej od diesla na wolnych obrotach (a może i nie tylko na wolnych). |
|
|
|
 |
ecoświr
Dołączył: 17 Sie 2022 Posty: 8
|
Wysłany: 2023-01-20, 09:50
|
|
|
Zastanawiam się czy następnego autka nie wziąć soula właśnie |
|
|
|
 |
|