Agregat do Leafa |
Autor |
Wiadomość |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1702
|
|
|
|
 |
piero
Dołączył: 09 Sty 2018 Posty: 67 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
rarek
rarek
Wiek: 49 Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 142 Skąd: http://egear.pl/
|
Wysłany: 2018-02-20, 23:14
|
|
|
Przyklad z yt niezbyt szczesliwy. Zakonczyl smutno.
Idea ok ale wykonanie amerykanckie 😀
Problem zasięgu występuje w Leafie, też się z tym borykam.
Agregat jest pewnym rozwiązaniem , zamieniłbym to źródło na UPS z odpowiednią ilością kWh |
_________________ 26s Lion 124Ah, 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/ |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3783 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-02-20, 23:54
|
|
|
rarek napisał/a: | Przyklad z yt niezbyt szczesliwy. Zakonczyl smutno. | Bo ja wiem? Musiał tylko zholować z działki 100km do domu i tam pewnie sobie wymienił ten rezystor. A idea dokładania sobie ~1kWh paczek do bagażnika (tyle paczek ile przewidujemy na podróż) jest mi bardzo bliska Wykonanie miał mocno prototypowe i brak automatyki mu zapewnił to holowanie, ale pewnie nie spoczął na laurach tylko lutuje kolejne pakiety. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3783 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-02-21, 00:09
|
|
|
Tutaj pozostałości innego rozwiązania:
https://www.youtube.com/watch?v=2cIo95W-vfE
Liczba przewodów wskazuje, że do każdego ogniwa Leafa podłączone było ogniwo zewnętrzne - tym sposobem te zewnętrzne były ładowane i balansowane tak samo jak wewnętrzne. Kosztuje to sporo grubej miedzi (jeśli ten zewnętrzny pakiet jest porównywalny z wewnętrznym), ale za to te zewnętrzne ogniwa mają komfortowe warunki pracy i można użyć nawet takie dość mocno zużyte, i nie trzeba ich do siebie dopasowywać pojemnością (w sensie wzrost pojemności całego pakietu będzie tylko taki jak najsłabsze ogniwo zewnętrzne, ale nie ma niebezpieczeństwa rozładowania tego najsłabszego do zera i uszkodzenia). Rozwiązanie to jest niestety mniej bezpieczne ze względu na grubą wiąchę kabli pod wysokim napięciem wychodzących z pakietu - trudniej tu zastosować jakiekolwiek odcięcie przekaźnikami. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
rarek
rarek
Wiek: 49 Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 142 Skąd: http://egear.pl/
|
Wysłany: 2018-02-22, 08:16
|
|
|
pomysł odpowiedni
tylko potrzebna ładowarka na 96s |
_________________ 26s Lion 124Ah, 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/ |
|
|
|
 |
mann25
6kWh/100km vmax120

Wiek: 36 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 405 Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
|
Wysłany: 2018-02-25, 08:05
|
|
|
Moze w polsce ktos wpadnie na taki pomysl i beda mobilne ladowarki tak jak to jest w berlinie
http://www.businessinside...probleme-2018-2 |
_________________ 126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 136 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2018-05-03, 20:52
|
|
|
Szkoda, że nikt nie wymyślił sensownego zwiększania pojemności baterii. Chociażby przez wymianę na aktualny pakiet. Nic to - pozostaje się przyzwyczaić, pracować nie dalej niż te 60km od domu, albo...wymienić auto na nowy model, który np w naszym przypadku pokryłby zasięgiem 100% potrzeb.
Problem, przez który rozpocząłem ten wątek chyba na razie nie jest problemem, bo okazało się, że żona będzie przez tydzień jeździć 65km do miejsca, gdzie na parkingu ma słupek. Czyli nawet jakby się okazało, że jest wyłączony, to albo jakoś się dotoczy do domu, albo ją ostatnie kilometry na lince ściągnę Chociaż mam nadzieję, że bez blokowania ruchu i bez kombinowania z ogrzewaniem te 130km na baterii zrobi jadąc 90-100km/h (na tej trasie ma limit 100km/h). |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1702
|
Wysłany: 2018-05-03, 21:07
|
|
|
Z tego, co o leafie wiem, to wiosna powinna bez problemu, no bo i ogrzewanie niepotrzebne:) |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
piero
Dołączył: 09 Sty 2018 Posty: 67 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-05-03, 21:39
|
|
|
RadekNet napisał/a: | Szkoda, że nikt nie wymyślił sensownego zwiększania pojemności baterii. Chociażby przez wymianę na aktualny pakiet. |
W Leafie może i nie, ale np. na Tajwanie budowana jest sieć elektrycznych skuterów Gogoro - zwróćcie uwagę na 2. ilustrację do artykułu pokazującą sposób "tankowania". |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3101 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-05-04, 07:12
|
|
|
piero napisał/a: | sposób "tankowania". |
Wymiana baterii okazała się finansowo i logistycznie ślepa uliczką .
To juz było i się nie sprawdziło w Renault Fluence ZE .
Po tych doświadczeniach i stracie blisko 2 mld$ nikt więcej nie pójdzie w tym kierunku.
Nawet dzierżawa baterii ( i możliwość upgrade pojemności w trakcie trwania umowy dzierżawy" też już Renault się z tego modelu wycofuje. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
piero
Dołączył: 09 Sty 2018 Posty: 67 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-05-04, 09:39
|
|
|
jas_pik napisał/a: | piero napisał/a: | sposób "tankowania". |
Wymiana baterii okazała się finansowo i logistycznie ślepa uliczką .
To juz było i się nie sprawdziło w Renault Fluence ZE .
Po tych doświadczeniach i stracie blisko 2 mld$ nikt więcej nie pójdzie w tym kierunku.
Nawet dzierżawa baterii ( i możliwość upgrade pojemności w trakcie trwania umowy dzierżawy" też już Renault się z tego modelu wycofuje. |
Czas pokaże. Nie ma jednego modelu mobilności, wiele zależy od warunków lokalnych. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3101 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-05-04, 09:46
|
|
|
Czas już pokazał.
Tesla tez planowała szybką wymianę akumulatorów a po doświadczeniach Renault i izraelskiej Spółki Better Place się wycofała z tego pomysłu. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1821 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-05-04, 10:04
|
|
|
Dodam, że nie tylko ekonomia i logistyka ma znaczenie ale też nastawienie kupującego .
Na swoim przykładzie, szukając elektryka wykluczyłen Reno właśnie z tego względu.
Brak poczucia własności. Pomimo, że i tak w leasingu ale dzierżawa akumulatora, to mi nie pasowało.
Cały samochód rozumiem ale jego istoną składową? Już nie.
Nawet jak na zimno to analizowałem, że to nawet nie takie głupie.. Jednak nie.
To o baterii jako bateriii.
Tankowanie w postaci wymiany, jedynie możliwe na szeroką skalę, gdyby to były moduły identyczne dla różnych marek. Ale Świat się nie dogadał nawet w sprawach zasilaczy telefonów... |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
zb1g

Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 90 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2018-05-04, 18:40
|
|
|
RadekNet napisał/a: | Szkoda, że nikt nie wymyślił sensownego zwiększania pojemności baterii. Chociażby przez wymianę na aktualny pakiet. Nic to - pozostaje się przyzwyczaić, pracować nie dalej niż te 60km od domu, albo...wymienić auto na nowy model, który np w naszym przypadku pokryłby zasięgiem 100% potrzeb.
Problem, przez który rozpocząłem ten wątek chyba na razie nie jest problemem, bo okazało się, że żona będzie przez tydzień jeździć 65km do miejsca, gdzie na parkingu ma słupek. Czyli nawet jakby się okazało, że jest wyłączony, to albo jakoś się dotoczy do domu, albo ją ostatnie kilometry na lince ściągnę Chociaż mam nadzieję, że bez blokowania ruchu i bez kombinowania z ogrzewaniem te 130km na baterii zrobi jadąc 90-100km/h (na tej trasie ma limit 100km/h). |
Wystarczy się uczepić za TIRem, nie próbować wyprzedzać i delikatnie przyśpieszać. W zasadzie się nikogo nie blokuje a jedzie płynnie i max 88-90 km. Przy jeździe około 100 km/h i gdyby jeszcze wiało w dziób, można nie zrobić Leafem 24KWh 130km trasy. |
_________________ Leaf od 1.2015, Tesla S 75D od 6.2017, Ampera od 08.2018. |
|
|
|
 |
jasam
Wiek: 46 Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 16 Skąd: Białystok/Choroszcz/
|
Wysłany: 2018-06-26, 09:06
|
|
|
Świetna praca!
Nie do końca się jednak wyleczyłem z natrętnych myśli o generatorze. Jak wygląda taki generator w BMW i3? Przecież nie jest tak ciężki i mocny, jak te które się tu proponuje.
W BMW nie ma blokady ładowania gdy pojazd się porusza i nie potrzeba tak dużej mocy aby doładowywać akumulator na całym dystansie. Może da się obejść temat w podobny sposób?
Oczywiście to jest rozwiązanie ogólne a nie konkretnego problemu żony której brakuje kWh na stałej trasie. W takich przypadkach lepsze jednak będzie poszukanie i dogadanie się z jakimś posiadaczem gniazda na trasie ... |
_________________ https://www.plugshare.com/location/142510 |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 136 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2022-11-15, 12:30
|
|
|
Żeby nie zakładać nowego wątku...
Coraz więcej samochodów EV ma możliwość ciągnięcia przyczepy. Czy w związku z tym ogarnia już ktoś (w Polsce) dołożenie gniazda (+ pewnie jakieś elektroniki) przy haku, żeby można było ładować auto z generatora podczas jazdy? |
|
|
|
 |
adamusek
Wiek: 41 Dołączył: 27 Paź 2022 Posty: 1
|
Wysłany: 2023-01-14, 21:11
|
|
|
RadekNet napisał/a: | Żeby nie zakładać nowego wątku...
Coraz więcej samochodów EV ma możliwość ciągnięcia przyczepy. Czy w związku z tym ogarnia już ktoś (w Polsce) dołożenie gniazda (+ pewnie jakieś elektroniki) przy haku, żeby można było ładować auto z generatora podczas jazdy? |
Cieżko o kompaktowy generator który da odpowiednią ilośc mocy na bieżące zużycie bo pewnie 15kW potrzeba minimum. Wszyscy którzy mieli agregaty to awaryjnie na postoju dobijali i na to potrzeba czasu lepiej się doładowac z publicznej ładowarki. |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 136 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2023-01-19, 12:44
|
|
|
adamusek napisał/a: | RadekNet napisał/a: | Żeby nie zakładać nowego wątku...
Coraz więcej samochodów EV ma możliwość ciągnięcia przyczepy. Czy w związku z tym ogarnia już ktoś (w Polsce) dołożenie gniazda (+ pewnie jakieś elektroniki) przy haku, żeby można było ładować auto z generatora podczas jazdy? |
Cieżko o kompaktowy generator który da odpowiednią ilośc mocy na bieżące zużycie bo pewnie 15kW potrzeba minimum. Wszyscy którzy mieli agregaty to awaryjnie na postoju dobijali i na to potrzeba czasu lepiej się doładowac z publicznej ładowarki. |
Lepiej nie lepiej...wszystko zależy (jak widać) od okoliczności. Ale w tym pomyśle z agregatrem wpiętym na stałe, chodzi o to, żeby nie używać ładowarek wcale.
Uświadomiono mnie jednak, że tak się w praktyce nie da :( |
|
|
|
 |
rzepon
Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 68 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2023-01-19, 23:09
|
|
|
Gdybyś miał agregat prądu stałego i podłączył go w jakiś sposób do akumulatorów w aucie to wtedy by to było OK, np przez obwód złącz ccs lub chademo |
_________________ http://www.evalbum.com/4085 |
|
|
|
 |
zeeltom

Wiek: 65 Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 1359 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 136 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2023-01-24, 23:45
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Trochę bez sensu ten temat. Nie lepiej kupić spaliniaka zamiast wozić się z agregatem spalinowym? |
Kupno drugiego identycznego samochodu, tylko z innym napędem, do użytku miesiąc w roku, jest dla Ciebie sensowniejsze niż taka rozłączana hybryda? |
|
|
|
 |
zeeltom

Wiek: 65 Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 1359 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
 |
|