Chevrolet Bolt |
Autor |
Wiadomość |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 281
|
Wysłany: 2021-12-13, 12:17
|
|
|
Gdyby ktoś potrzebował kupić nową część do Bolta to krótko mówiąc według moich doświadczeń najtaniej i najsprawniej wychodzi obecnie wysłać mail na czesci@serwishaller.pl i w tym mailu wskazać:
1) VIN Bolta
2) numer części GM albo link do konkretnej części z https://www.gmpartsonline.net/
3) że prosicie o poszukanie identycznej części do Opla Ampery-e
4) adres dostawy.
Czas oczekiwania to 10 dni do Gdańska z Niemiec. Serwis Haller wyśle potem część kurierem na podany przez Was adres.
Szukałem kawałka plastiku, za który serwisy obsługujące Chevroleta w Polsce życzyły sobie prawie 300 Euro netto i "weź sobie Pan po nią przyjedź". U Hallera ta sama część 500 zł netto. |
|
|
|
 |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 281
|
Wysłany: 2021-12-29, 13:13
|
|
|
Jeszcze odnośnie akcji wymiany baterii to dochodzą mnie informacje, że niektórzy dealerzy jak to w Polsce lubią robić pod górkę i być świętszymi od papieża. Ponoć ma być potrzeba dodatkowego zainstalowania aktualizacji przed samą akcją wymiany baterii co jest warunkiem samego zapisania się na akcję wymiany baterii.
Niczego takiego nie znajduję w oficjalnych dokumentach.
Zgodnie z biuletynem https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2021/RCSB-21V560-5618.pdf (w aktualnej wersji) zamówienia baterii przez dealerów spoza Stanów i Kanady mają się odbywać zgodnie z Field Action bulletin N212343882 (nie mam do niego dostępu). Nie wiem co tam dokładnie jest ale dealarzy ze Stanów i Kanady potrzebują tylko numeru VIN i składają zamówienie przez GlobalConnect (w Kanadzie za pośrednictwem firmy York Electronics) więc wątpię aby w Polsce miało być drastycznie inaczej, łącznie z koniecznością nierzadko dodatkowej kilkusetkilometrowej wycieczki do najbliższego ASO zajmującego się tematem (razem dwóch wycieczek bo aktualizacja + wymiana baterii). Dodatkowo w Stanach GM daje na 2 dni samej wymiany samochód zastępczy.
Macie jakieś doświadczenia z rozmów z dealarami? |
|
|
|
 |
ARTEK 68
Dołączył: 23 Gru 2018 Posty: 151 Skąd: Myszków
|
|
|
|
 |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 281
|
Wysłany: 2021-12-29, 17:09
|
|
|
Dzięki Artek za dodatkowe informacje
ARTEK 68 napisał/a: | Dobrze że są pomocni koledzy za oceanem i pomagają. |
No zależy jacy, ci na forach i facebooku owszem ale gorzej z konsultantami GM. Dziś sobie wlazłem na czat GM i dowiedziałem się od niejakiego Pana Chrisa, że w sprawie Boltów w Polsce mam się kontaktować z chevrolet.by i tyle było z jego pomocy |
|
|
|
 |
Misiek
Dołączył: 02 Wrz 2021 Posty: 11
|
Wysłany: 2021-12-30, 07:58
|
|
|
Witajcie.
Właśnie wysmażyłem maila do mojego serwisu z zapytaniem o informacje dot. postępu w akcji wymiany baterii w Boltach w Polsce. Do wiadomości załączyłem te 3 biuletyny - no i poczekam co mi odpiszą. Oczywiście wynikami konwersacji się z Wami podzielę. Tak przy okazji - jak u was z zużyciem KWh w te ostatnie mroźne dni? U mnie bez oszczędzania na niczym - czyli ogrzewanie na auto na 21st, + grzanie foteli + kierownica ale za to przy spokojnej jeździe nawet przy tych max mrozach mniej więcej 26 Kwh/100km i zasięg ok 200 przy naładowaniu z włączoną opcję hill top reserve... Więc chyba myślę , że nie najgorzej.
Pozdrawiam - najlepszego na Nowy Rok
...zwłaszcza nowych baterii |
|
|
|
 |
ARTEK 68
Dołączył: 23 Gru 2018 Posty: 151 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 2021-12-30, 08:11
|
|
|
Czekamy na nowe informacje, ja ma się skontaktować z serwisem po Nowym Roku w celu wgrania tych nowych aktualizacji też dam znać jak poszło. Ta myślę może ktoś z kolegów utworzył by na Facebooku grupę dla Chevrolet Bolt Poland była by lepsza i szybsza komunikacja no bo wiadomo telefon zawsze przy sobie, ja nigdy czegoś takiego nie robiłem i mam obawy czy dam radę. Co o tym myślicie. |
|
|
|
 |
ARTEK 68
Dołączył: 23 Gru 2018 Posty: 151 Skąd: Myszków
|
|
|
|
 |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 281
|
Wysłany: 2022-01-19, 07:33
|
|
|
W ASO Opla w Opolu zainstalowano mi aktualizacje, co jest krokiem niezbędnym przed wymianą baterii. Bardzo profesjonalny serwis i mili ludzie. Całość trwała 2 godziny po uprzednim umówieniu się. Sama aktualizacja:
1) ogranicza ładowanie baterii do 80% (trzeba wyłączyć HillTop Reserve jeżeli ktoś ma taką opcję jak ja bo inaczej zostanie nam 70% baterii) a na DC do 75%; obecnie auto naładowane do pełna raportuje tylko ok. 300km zasięgu więc mam nadzieję na szybką wymianę baterii
2) resetuje ustawienia użytkownika takie jak zamykanie auta, powiadamianie klaksonem czy powiadomienie o zajętości tylnej kanapy - trzeba to wszystko poustawiać od nowa. |
|
|
|
 |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 281
|
Wysłany: 2022-04-24, 18:39
|
|
|
Dzięki Artkowi dowiedziałem się o istnieniu aplikacji Chevy Bolt Monitor (Sklep Play). W darmowej wersji pozwala się dowiedzieć podstawowych informacji o stanie baterii. Przykład działania można zobaczyć tutaj: https://streamable.com/n8sk2t . Pokazana na filmie bateria to bateria oryginalna (przed wymianą w związku z recallem) naładowana do "pełna" czyli 80%.
Użyte przeze mnie OBDII to standardowy ELM327 w niebieskiej przezroczystej obudowie (który działa mi też z Leafem I). |
|
|
|
 |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 281
|
Wysłany: 2023-01-27, 14:30
|
|
|
Dawno nic nie pisałem bo auto sprawuje się bezawaryjnie, ciągle czekam na wymianę baterii.
Dwa spotrzeżenia:
1) Adapter do bezprzewodowego Android Auto ze strony carlinkit.store, mimo zapewnień o kompatybilności z Boltem, jest do niczego. Transmisja jest niesamowicie wolna, rwana, mapy Google'a po przeciągnięciu delikatnym palcem potrzebują kilkunastu sekund żeby się prawidłowo wyświetlić itd. Koledzy meldują, że dobrze działa natomiast AAWireless.
2) Opony, które mam (oryginalnie montowane w tym aucie Michelin Energy Saver A/S) same się reperują w razie przebicia. Miałem gwoździa 4mm średnicy, 5 cm długości wbitego w oponę. Wulkanizator stwierdził, że od środka opony jest warstwa miękkiej gumy, która po wyjęciu gwoździa samouszczelnia się. Wygląda na to, że warto wozić kombinerki i pompkę zamiast dojazdówki itp. |
|
|
|
 |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 281
|
Wysłany: 2023-02-24, 07:31
|
|
|
Auto po wymianie baterii w serwisie Hallera w Gdańsku. Wymiana bezproblemowa, pierwsze ładowanie pokazało 330km zasięgu przy włączonym HillTopReserve (czyli przy 90% SOC). |
|
|
|
 |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 281
|
Wysłany: 2023-02-25, 17:22
|
|
|
Bateria na ogniwach 2.2, 66kWh pojemności. Od wymiany przejechałem 300km, naładowałem do 90% (włączone HillTop Reserve) i apka Chevy Bolt (sklep Android) pokazuje po OBDII SOC na poziomie 87,84%, 59,27kWh dostępnej energii, napięcie 386,36V oraz całkowitą szacowaną pojemność baterii na 67,48kWh. Prognozowany zasięg 393km (mamy luty) ale te 300km jechałem oszczędnie (70-90km/h). |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 3810 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2023-03-03, 00:19
|
|
|
Barca napisał/a: | Auto po wymianie baterii w serwisie Hallera w Gdańsku. Wymiana bezproblemowa, pierwsze ładowanie pokazało 330km zasięgu przy włączonym HillTopReserve (czyli przy 90% SOC). | O, to w ostatniej chwili się załapałeś przed niemalże zamknięciem tego ASO, obecnie do 16tej tylko czynne, jakaś zmiana właściciela się szykuje czy coś. Byłeś w zeszłym tygodniu jakoś środa chyba? Tak mi w ASO wspominali - że w ostatniej chwili chyba w dwóch Boltach baterię zmienili. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 281
|
Wysłany: 2023-03-03, 07:10
|
|
|
Tak, to ja Nie jestem dobry w plotki ale ja z kolei słyszałem, że jest więcej Boltów w kolejce. Mało tego Haller się chyba będzie pozycjonował jako swoiste regionalne centrum wymiany baterii bo jest jeszcze paręset Boltów z krajów nadbałtyckich i Ukrainy, których nie ma kto robić. |
|
|
|
 |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 281
|
Wysłany: 2023-04-25, 15:19
|
|
|
Dane oryginalnego akumulatora 12V:
1) LN1 AGM/VRLA
2) nr katalogowy 9943
3) parametry: 520 CCA, 50Ah, 260 "load test"
4) wymiary: długość 20 cm, szerokość 17 cm, wysokość 19 cm |
|
|
|
 |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 281
|
Wysłany: 2023-04-25, 15:27
|
|
|
Wczoraj po odpaleniu auta pojawiła się żółta kontrolka "Check Engine" ale poza tym nic więcej (auto normalnie jeździło, nie było żadnego komunikatu na głównym ekranie w stylu "High Voltage Charging System" itp.). Dolałem nieco płynu do układu chłodzenia baterii bo dealer poskąpił moim zdaniem przy wymianie baterii ale nic to nie dało.
Podejrzewałem akumulator 12V: stabilne 12,3V ale amperomierzem nie miałem czasu pomierzyć zwłaszcza, że na razie temat rozwiązany inaczej.
Torque Pro z dongle OBDII wyświetlił błędy P0AA1 i P1E00, skasowane i na razie nie wróciły. W sieci znalazłem co najmniej 3 relacje ludzi, którzy tak jak ja zauważyli dokładnie te dwa błędy u siebie w miesiąc-dwa po wymianie baterii w ramach akcji serwisowej. P0AA1 to "Hybrid/EV Battery Positive Contactor Circuit Stuck Closed". Mam nadzieję, że temat nie wróci gdyż jest to przypuszczalnie ta przypadłość: https://www.tsbsearch.com/Chevrolet/N212345750 |
|
|
|
 |
Barca
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 281
|
Wysłany: 2023-05-07, 13:41
|
|
|
Błędy P0AA1 i P1E00 kilkukrotnie wracały po kasowaniu więc zdecydowałem się na zaaplikowanie software'u wskazanego w linku z poprzedniego posta. Przy okazji:
1) została usunięta przypadłość związana z iBooster - https://www.chevybolt.org...0-na-170.37378/ (w skrócie jak słyszysz terkotanie w okolicach lewego przedniego błotnika to możesz mieć ten problem)
2) zainstalowano europejskie częstotliwości radiowe (zmiana częstotliwości co 0.1MHz) oraz pakiet języków EU, w tym oczywiście polski.
Do takich operacji gorąco polecam fachowca z okolic Krakowa: 608 071 479. |
|
|
|
 |
|