SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hyundai Ioniq EV 2020 39,4 kWh
Autor Wiadomość
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-02-02, 17:33   

No robiłem taką próbę jak piszesz. Jeśli auto jedzie ze stałą prędkością albo przyspiesza to nie ma odczuwalnej różnicy przy zmianie stopnia odzysku. Co innego gdy puszcza się nogę z gazu. Można powiedzieć że na 3m najwyzszym poziomie, odzysk aktywuje się dużo szybciej niż na pozostałych poziomach. Myślę że to może być kwestia zmian w sofcie zrobionych po lifcie.
Podobnie jest przy zmianie trybu jazdy na sport gdy pedał gazu robi się bardzo czuły co może powodować wrażenie że auto jest mocniejsze a przecież nie przybywa mu mocy a jedynie software zmienia charakterystykę 'przepustnicy'.
Co do zużycia prądu to 16.9 mi też czasem 'pali' ale jak podepnę przyczepę kampingową... :)
 
 
zibi 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 25 Gru 2020
Posty: 208
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-02, 17:38   

złośliwiec :-D
ale spoko, dogonię Cię ;)

no czyli coś poprawili, ja niebawem jadę do serwisu i zaktualizuja mi oprogramowanie bo jak sie okazuje jeszcze nigdy nie było robione, zobaczymy co sie poza mapami zmieni :->
_________________
elektromobilność + fotowoltaika
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-02-02, 17:46   

zibi napisał/a:
złośliwiec :-D
ale spoko, dogonię Cię ;)

no czyli coś poprawili, ja niebawem jadę do serwisu i zaktualizuja mi oprogramowanie bo jak sie okazuje jeszcze nigdy nie było robione, zobaczymy co sie poza mapami zmieni :->

Challenge accepted... ;)
Może koreańczycy poblokowali jakieś dodatkowe funkcje i przy każdym serwisie będą coś odblokowywać...
U mnie był już jeden update ale mapy nadal że tak brzydko powiem dupy nie urywają. Albo po prostu przyzwyczaiłem się do googla...
 
 
zibi 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 25 Gru 2020
Posty: 208
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-02, 17:52   

też sie cudów nie spodziewam ale obecnie u mnie jest taki efekt że aktualna mapa na pokładzie najbliższą ładowarke pokazuje mi w czechach :mrgreen:
taka jest aktualna :->
a mam pełno ładowarek w zasięgu kilku km
_________________
elektromobilność + fotowoltaika
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1052
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-02, 18:09   

walik napisał/a:
Zobacz na krzywej ładowania wersji 38kWh jaki masz średni prąd.


Ciekaw jestem tych wyliczeń, bo żeby było jak piszesz, to auto by się musiało ŚREDNIO ładować prądem 15,2, a tak nie jest
A nawet gdyby tak robiło, to nikt by go do pełna nie ładował w trasie.

I tak się właśnie zazwyczaj robi, ładujesz tak długo dopóki ładowanie idzie szybko, a potem jedziesz dalej i w razie potrzeby zatrzymujesz się na krótki czas ponownie.
Do 100% to się ładuje, ale w domu, przez noc, przed wyjazdem w trasę.
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-02-02, 18:40   

Mam w historii wyniki z dwóch ładowań
Pierwsze wracając do domu świeżo kupionym ioniqiem że wschodniej Norwegii na zachód. Zatankowałem 27.2 kWh w 48 minut.Pozwoliło mi to przejechać trasę 525 km z jednym doładowaniem (odebralem auto ze stanem baterii 100%).
Drugie ładowanie 22,3 kWh w 35 minut.
Teraz już wiem że ioniq najlepiej ładuje się do 70% więc niepotrzebnie go cisnąłem do 90% za pierwszym razem ale dopiero poznawałem auto. Można też bezpiecznie zjechać na 5-10% baterii byleby nie zostawiać rozładowanego auta na noc.
Ostatnio zmieniony przez gwito 2021-02-03, 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
walik 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 01 Lut 2021
Posty: 83
  Wysłany: 2021-02-02, 19:26   

U mnie po przejechaniu 600km średnie spalanie 20,4
Challenge not accepted.
 
 
zibi 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 25 Gru 2020
Posty: 208
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-02, 19:35   

spoko, jak przymroziło to u mnie wyskoczyło 24kWh/100 to był historyczny max jak do tej pory
_________________
elektromobilność + fotowoltaika
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-02-02, 19:45   

Widać u mnie jest bardziej z górki...
 
 
zibi 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 25 Gru 2020
Posty: 208
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-02, 19:47   

no Panie, nie wiem jak tam u Was w Norweju ale u nas ostatnimi czasy bywało po -20C :mrgreen:

i najlepsze w elektryku jest to że nie ma problemu czy odpali :mrgreen:
_________________
elektromobilność + fotowoltaika
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-02-02, 19:57   

Tutaj też zima dekady. Śniegi i mrozy. W nocy -15 a za dnia - 5. Auto stoi w garażu podziemnym gdzie temperatura raczej nie spada w nocy poniżej zera. Ale w ciągu dnia już pod chmurką. W każdym razie zużycie prądu wzrosło o jakieś 20% względem lata.
 
 
zibi 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 25 Gru 2020
Posty: 208
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-02, 19:59   

sprawdzałem ostatnio ile może pobrać ogrzewanie w aucie i wyszło że potrafi dojść do 6,4kW
_________________
elektromobilność + fotowoltaika
 
 
walik 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 01 Lut 2021
Posty: 83
Wysłany: 2021-02-03, 11:13   

Właśnie przejechałem 5km bez zasięgu.
Do domu zostało mi 20km mając prawie połowę baterii i zasięg prognozowany 67km.
U mnie zawsze załączony sport i gaz do dechy 172km/h więcej nie idzie niestety:(
Nagle wyskakuje informacja że zostało 13% baterii i zasięg 16km wiec przełączyłem na eco wyłączyłem ogrzewanie i tempomat 70km/h bo do domu zostało jeszcze 15km.
5km przed domem 2% baterii a prognozowany zasięg ---
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2033
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-02-03, 11:27   

Normalka BMW 540i zatankowany przed granicą przejazd na lotnisko Lipsk 240 km
Z popisami kierowcy na autostradzie, przed Lipskiem trzeba było zatankować 60 litrów.
Oceniam tego oszołoma na jakieś 25 l/100km. Zatankował i mówi: ostro idzie nie?
Powiedziałem: taaa, a pomyślałem w Tesli nie siedział.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-02-03, 14:27   

walik napisał/a:
Właśnie przejechałem 5km bez zasięgu.
Do domu zostało mi 20km mając prawie połowę baterii i zasięg prognozowany 67km.
U mnie zawsze załączony sport i gaz do dechy 172km/h więcej nie idzie niestety:(
Nagle wyskakuje informacja że zostało 13% baterii i zasięg 16km wiec przełączyłem na eco wyłączyłem ogrzewanie i tempomat 70km/h bo do domu zostało jeszcze 15km.
5km przed domem 2% baterii a prognozowany zasięg ---

Przy jednym procencie ale nie od razu a po kilkuset metrach aktywuje sie tryb zolwiowy tzw turtle mode i samochod zwalnia do okolo 15-20 km/h w zasadzie z mysla o zjechaniu z drogi na najblizszy parking czy zatoczke na autostradzie. Nie ma rezerwy ale przy 2% mozna przejechac znacznie wiecej niz wynikaloby to ze sredniego zasiegu.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2173
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-02-03, 14:39   

W leafie na zerze można zrobić przynajmniej 15km. Ostatni kilometr jechałem na żółwiku.
Moja żona kiedyś na żółwiku zrobiła coś ok. 10km. Prądu brakło na podjeździe pod domem, gdy próbowała zajechać do garażu ;)

Nie wiem czy ioniq ma tak samo, ale generalnie producenci samochodów dają margines bezpieczeństwa. Kiedyś widziałem filmik brytyjczyków o tym co się dzieje gdy brakuje prądu w różnych modelach elektryków, czy można je dopchać do ładowarki, ile można zrobić na żółwiku, etc. Nie pamiętam, czy był tam ioniq, ale warto sprawdzić.

Edit: znalazłem: https://www.youtube.com/watch?v=ZH7V2tU3iFc

Nie ma ioniqa.

Edit2: tutaj jeszcze kilka modeli, niestety nadal bez ioniqa: https://www.youtube.com/watch?v=wd2ArceiJd0
 
 
walik 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 01 Lut 2021
Posty: 83
Wysłany: 2021-02-03, 18:47   

gwito napisał/a:

Przy jednym procencie ale nie od razu a po kilkuset metrach aktywuje sie tryb zolwiowy tzw turtle mode i samochod zwalnia do okolo 15-20 km/h w zasadzie z mysla o zjechaniu z drogi na najblizszy parking czy zatoczke na autostradzie. Nie ma rezerwy ale przy 2% mozna przejechac znacznie wiecej niz wynikaloby to ze sredniego zasiegu.

To cenna wiadomość.
Zastaawia mnie tylko dlaczego z zasięgu 67km nagle mi się zrobiło 16km.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 3250
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2021-02-03, 18:59   

temperatura/styl jazdy to proste wyjaśnienie.
Pamiętaj to zawsze jest przewidywane na podstawie wcześniejszego stylu jazdy oraz temperatury zewnętrznej ( temperatury baterii)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1052
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-03, 19:46   

jas_pik napisał/a:
temperatura/styl jazdy to proste wyjaśnienie.


Ano.
Włączył ogrzewanie, które zaczęło brać 6kW i założył że tak będzie do końca zasięgu.
Do tego pewnie początkowo wolno jechałeś, więc procent zużycia przypadający na grzanie był bardzo wysoki.
Pewnie po jakimś czasie, gdyby auto się dogrzało i grzałki ograniczyły swoją moc, a co za tym idzie zużycie by spadło, a prędkości jazdy by rosły, prognozowany zasięg by wzrósł...
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-02-04, 09:57   

walik napisał/a:

To cenna wiadomość.
Zastaawia mnie tylko dlaczego z zasięgu 67km nagle mi się zrobiło 16km.

To bardzo dziwne zeby az tak mocno spadl zasieg. Algorytm musial uwzglednic jakas istotna zmiane parametrow jazdy a jakich to musisz sam nam podpowiedziec. Czy to byla grzalka elektryczna? Dziwne bo przeciez masz pompe ciepla a pozatym jechales zagrzanym autem.
U siebie nigdy nie mialem naglego spadku zasiegu a raczej jestem pod wrazeniem jak precyzyjnie auto szacuje realny zasieg nawet przy zmiennych warunkach pogodowych.
Inna sprawa ze jak jade w trase to raczej nie cisne na maxa tylko pyrkam sobie z dopuszczalna predkoscia +10 jak to miejscowi maja w zwyczaju...

A tutaj jest ciekawy test zimowy w ktorym 'twoj' ioniq pokonuje konkurencje jaka wtedy byla na rynku czyli i3, leafa, egolfa, ampere...
ioniq 28 zima
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1052
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-04, 10:21   

gwito napisał/a:

Algorytm musial uwzglednic jakas istotna zmiane parametrow jazdy a jakich to musisz sam nam podpowiedziec. Czy to byla grzalka elektryczna? Dziwne bo przeciez masz pompe ciepla


To już było ustalone, że w czasie mrozów Ioniq nie bardzo używa pompy ciepła.
Bo gdyby używał, to byłoby ją MOCNO słychać, nie ma innej możliwości.
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2021-02-04, 10:39   

Cav napisał/a:
gwito napisał/a:

Algorytm musial uwzglednic jakas istotna zmiane parametrow jazdy a jakich to musisz sam nam podpowiedziec. Czy to byla grzalka elektryczna? Dziwne bo przeciez masz pompe ciepla


To już było ustalone, że w czasie mrozów Ioniq nie bardzo używa pompy ciepła.
Bo gdyby używał, to byłoby ją MOCNO słychać, nie ma innej możliwości.

U siebie nie stwierdzilem zeby uzywal grzalki poza pierwszymi kilkoma minutami od zimnego rozruchu. Poza tym pompy nie slychac jakos specjalnie zwlaszcza podczas jazdy.
Chyba ze jest jakas graniczna wartosc temperatury zewnetrznej np -15C przy ktorej auto przechodzi na grzalke zeby nie uszkodzic instalacji pompy ciepla. To pytanie do @walik czy wtedy byl mega mroz.
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1052
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-04, 10:44   

gwito napisał/a:

Poza tym pompy nie slychac jakos specjalnie.


No i to jest właśnie dowód, że nie pracuje za mocno podczas mrozu.
Inaczej kręciłaby mocno wentylatorami i mocno buczała.

W Zoe czy Leafie tak robi i buczy wtedy kilka razy głośniej niż normalnie (czyli gdy nie ma mrozu).
Usłyszałbyś.
 
 
walik 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 01 Lut 2021
Posty: 83
Wysłany: 2021-02-04, 12:04   

Cała trasa miała 60km z czego 25km to droga krajowa, 10km miasto i 25km droga krajowa.
Temperatura zewnętrzna oscylowała około 0st.
Pedał gazu ja lubię mieć cały czas w podłodze i pierwsze 40km
zasięg spadał tak jak powinien aż tu nagle taki spadek.
Ostatnio zmieniony przez walik 2021-02-04, 12:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zibi 
Hyundai IONIQ


Dołączył: 25 Gru 2020
Posty: 208
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-04, 12:22   

Cav napisał/a:
gwito napisał/a:

Poza tym pompy nie slychac jakos specjalnie.


No i to jest właśnie dowód, że nie pracuje za mocno podczas mrozu.
Inaczej kręciłaby mocno wentylatorami i mocno buczała.

W Zoe czy Leafie tak robi i buczy wtedy kilka razy głośniej niż normalnie (czyli gdy nie ma mrozu).
Usłyszałbyś.


z tego co piszesz to w takim razie w żadnym IONIQU pompa ciepła nie pracuje, bo jej nie słychać :-D
było to już udowodnione że w LIFACH chodzi ona bardzo głośno, niestety lub raczej stety w IONIQACH dla odmiany chodzi ona bardzo cicho i to niezależnie czy jest mocny mróz czy jest cieplej, po prostu działa bardzo cicho a to czy uczestniczą w grzaniu wtedy grzałki mozna tylko i wyłącznie ocenić po obserwacji zużycia prądu pod pozycją klimatyzcja, wtedy dokładnie widać kiedy przestają działać grzałki a działa jedynie pompa ciepła no ewentualnie mozna to jeszcze zasymulować podkręcając temperaturę na 30C (jest taka wartość :lol: ) wtedy pobór skacze do 6kW - przetestowałem :->
_________________
elektromobilność + fotowoltaika
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12