SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hyundai Ioniq EV 2020 39,4 kWh
Autor Wiadomość
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-09-29, 11:10   

Jak chodzi o zuzucie pradu to tutaj nie ma cudow. Opory powietrza przy zmianie predkosci rosna w funksji kradratowej (w pewnym uproszczeniu). Mozna przyjac ze dwukrotne zwiekszenie predkosci spowoduje czterokrotne zwiekszenie oporow powietrza.
I wlasnie tutaj ioniq wygrywa z innymi autami bo ma bardzo mala powierzchnie czolowa z wydluzonym przodem w ksztalcie klina oraz stosunkowo maly przeswit.
Latwo zobaczyc roznice porownujac nowego ioniqa ze stara Kona z tym samym pakietem baterii 39,4 kWh gdzie oba auta maja taka sama wage ok 1530 kg (plus minus 5 kilo).
WTLP ioniqa to 311 a Kony 289 km.
(Kia Soul z taka sama bateria ma zasieg 277 km ale jest juz sporo ciezsza wiec trudniej porownywac)
Roznica na korzysc ioniqa powiekszylaby sie znacznie gdyby auta przetestowac w warunkach autostradowych.
Dlatego jesli ktos chce jezdzic w trasy to powinien szukac aut typu hatchbak (ioniq, tesla 3/S) a unikac suvow / vanow czy crossoverow*
* przy zalozeniu ze priorytetem jest zyzycie pradu na km :)
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-10-21, 21:16   

Zrobilismy 2000 km w 6 tygodni i już coś mogę napisać o zużyciu prądu. Tankujemy auto póki co tylko w domu ładowarką 7 kW stąd mam dokładne dane. Średnie zużycie prądu wynosi 0,15 kWh na km czyli 15 kWh na 100 km a w przeliczeniu na piniondze wychodzi 6 PLN na 100 km. Jazda wkolo komina czyli do pracy, zakupy, szkoła, treningi etc. Jest dość chłodno i pada deszcz więc często chodzi podgrzewanie dupki oraz kierownicy, do tego klima a raczej odparowywanie szyb i ładowanie telefonu oraz audio.
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-11-30, 14:22   

Jara sie jeszcze ktos hyundaiem czy moge gadac tylko sam ze soba? Jakie macie doswiadczenia z ladowaniem CCSem?
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2033
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-30, 14:39   

Mnie kiedys jarało, przestało jak usłyszałem o Model 3 i taki kupiłem.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-11-30, 19:09   

Jeździłem Teslą 3 i S. Obie zajebiste. Ale nieosiagalne dla takiego dusigrosza jak ja. :mrgreen:
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2033
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-11-30, 20:18   

Kiedys i Ioniq mial cene 170 tys i też bylo drogo.
Za Model 3 LR 280 tys. gotowką tez mnie odstraszało.
Kupilem demo z uszkodzeniem na końcu Europy
w akceptowalnej cenie i tak została.
Tak przy okazji to Ioniq mial te wieksze baterie 64 kWh?
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
  Wysłany: 2020-12-01, 08:59   

170 tys za ioniqa to cena zaporowa. Tymbardziej ze wersja benzynowa i hybrydowa sa sporo tansze. Nie dziwie sie ze nikt tego nie kupuje. Tesla to inna inszosc bo w tej cenie nie kupuje sie samego auta a technologie przyszlosci.. :)
 
 
Paren1 

Dołączył: 20 Sie 2019
Posty: 92
Wysłany: 2020-12-01, 09:20   

Jasne, nowe auta są drogie, ale po 2-3 latach robi się atrakcyjnie.

Ja jestem ciekaw twoich doświadczeń z Hyundai Ioniq 39kWh, to rzadkie auto w Polsce.
Bardzo dobre do porównań z Kona 39kWh - identyczna bateria w innej karoserii.
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-12-01, 09:59   

Testowalem Kone i Ioniqa. Nawet foteliki montowalem z tylu zeby zobaczyc czy jest roznica bo wozimy mniejsze dzeicko w foteliku odwroconym tylem. I wyszlo na to ze Kona mimo ze jest wyzsza to z tylu jest mniej miejsca na nogi niz w ioniqu. Kanapa w ioiniqu wydaje sie szersza niz w Konie chociaz po zamontowaniu dwoch fotelikow na isofix to przestrzen pomiedzy fotelikami jest w sam raz na podlokietnik... Dorosla osoba moze tam podrozowac pod warunkiem ze jest szczupla a sama podroz nie trwa zbyt dlugo. Zreszta kto normalny chce siedziec pomiedzy dzieciakami dluzej niz 15 minut.
No i druga sprawa to moze wstyd sie przyznac ze bralem to pod uwage przy wyborze auta ale ioniq jako jedyne auto z tego segmentu ma elektrycznie sterowanie foteli z pamiecia dwoch ustawien. Moze to sie wydac nieistotne ale auto dzielimy z zona na co dzien i bywa ze zmieniamy ustawienie fotela po kilka razy dziennie. Dodatkowo w ioniqu ten fotel przesuwa sie do tylu zeby ulatwic wsiadanie i wysiadanie. Takze te dwie sprawy - przestrzen na nogi i fotele przewazyly. Zeby nie bylo Kona to tez fajne autko i gdyby w tamtym czasie trafila sie jakas fajna oferta to bralbym...
 
 
Paren1 

Dołączył: 20 Sie 2019
Posty: 92
Wysłany: 2020-12-01, 10:11   

Takie rzeczy są ważne - udało się dobrać auto dokładnie do swoich potrzeb. A Ioniq to jeden z najlepszych elektryków, ma najniższe zużycie energii.
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-12-01, 11:16   

Zuzycie pradu na plus tak samo jak algorytm obliczajacy teoretyczny zasieg.
Testowane ostatnio w warunkach zimowych - podroz ze Stavanger do Bergen gdzie rano temperatura spadla ponizej zera a w czasie drogi wahala sie pomiedzy 0 a 7 stopni.
Wyjezdzajac swiezo naladowanym autem z garazu na lekki mrozik podany zasieg wyniosl 290 km.
Dojezdzajac wieczorem do szybkiej stacji mialem przejechane 270 km oraz teoretyczny zasieg 20 km...
Po drodze duzo postowjow z wlaczonym ogrzewaniem - 3x czekanie na przeprawy promowe, do tego ogrzewanie ustawione na 22 stopnie, nawiew na szyby, oraz podgrzewanie lusterek i tylnej szyby ktore notorycznie parowaly po wyjezdzie z tuneli. Do tego telefon przez wiekszasc czasu w stacji ladowanie, nawigacja i muzyczka, od czasu do czasu podgrzewanie fotela. Jednym slowem nie oszczedzalem...
No to teraz lyzka dziegciu - szybkie ladowanie jest szybkie tylko z nazwy. Rozladowana bateria bardzo powoli sie laduje na CCSie.
Od okolo 10% do 30% idzie to bardzo wolno - jakies 20-25 kW na godzine
Powyzej 30% do okolo 70% juz znacznie szybciej - okolo 30-35 kW
Powyzej 70% znow zwalnia - tym razem nie potrzebowalem ale pare miesiecy temu raz jeden ladowalem na 90% i koncowka byla bardzo mozolna cos kolo 20-25 kW...
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2033
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-12-01, 11:28   

Co do ładowania mamy tu eksperta o niku Cav
wyjaśni Ci zapewne bardzo szybko, że to "gate"
I nie myśl że chodzi o pastę do zębów Colgate.
Poczytaj temat Zoe i Niro tam dużo jest o tym.
http://forum.samochodyele...=2380&start=100
http://forum.samochodyele...r=asc&start=350
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-12-01, 11:45   

No czytam i oczom nie wierze. Coldgate dotyczy wszystkich aut nie tylko ioniqa.
Najmniejsza wartosc mocy ladowania jaka widzialem w ioniqu to bylo cos kolo 18 kW czyli 'az' blisko polowa maxymalnej wartosci deklarowanej przez producenta (40). Tyle ze auto bylo cieple bo w trasie mimo a na zewnatrz bylo ok 5 stopni
EDIT:
No i wlasnie dostalem 'life hacka' dotyczacego ladowania elektryka na moja prywatna skrzynke.
PS
Coraz bardziej mi sie tu podoba.
Ostatnio zmieniony przez gwito 2020-12-02, 10:53, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-12-01, 12:11   

gwito napisał/a:
Coldgate dotyczy wszystkich aut nie tylko ioniqa.
Nieprawda - w Amperze mam pełną deklarowaną moc od 0 do 95%, sprawdzone od -15 do +35 stopni.
:-) :-) :-)

A w ogóle nie wiem jak TM3, ale TMS wiedząc o podjeżdżaniu do Superchargera podgrzewa baterię do właściwej temperatury i problemu zdaje się nie ma.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2033
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-12-01, 12:25   

No w Amperze to inna bajka, ja też tak mam w hybrydzie.
Pełna moc i do tego samoładowanie.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3938
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-12-01, 21:44   

Apolonia napisał/a:
i do tego samoładowanie
Dokładnie - wystarczy podłączyć wtyczkę i sama się ładuje :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1052
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-12-01, 22:02   

gwito napisał/a:
No czytam i oczom nie wierze. Coldgate dotyczy wszystkich aut nie tylko ioniqa.


Nie wszystkich, przecież Zoe to nie dotyczy.
Nawet gdy ładuje się dwa razy wolniej niż Twój Ioniq.

Tak przynajmniej twierdzi Apollonia, więc tak musi być....
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2033
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2020-12-01, 22:26   

Jest, oto gotowe wyjaśnienie wszystkich zagadnień.
Dziękuję Ci mistrzu, co by było, gdyby nie ten analityczny zmysł.
Odbiegając od tematu, dziś TM3 nawet odmawiała rekuperacji
tak ją Frostgade dopadł i ściskał od rana. Dla pocieszenia dodam
że TM3 ma funkcje podgrzania baterii na postoju, jakies 30 min.
https://youtu.be/GsKxuCwunWA
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
electric 
Hyundai IONIQ

Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 83
Wysłany: 2020-12-03, 11:45   

gwito napisał/a:
Jara sie jeszcze ktos hyundaiem czy moge gadac tylko sam ze soba? Jakie macie doswiadczenia z ladowaniem CCSem?


Czytam - nawet jak nie pisze - Twoj watek :)

Sam mam, prawie podobna sytuacje, tj. narazie jeden brzdac, pracujemy nad kolejnym :) wiec to rozwiazanie dwa foteliki z tylu musi byc wygodne dla nas. Sa tam isofixy?

Znalazlem jedna oferta na Hyundai Ioniq Electric, tylko, ze z posrod tej listy cena wydaje sie, az podejrzanie niska? Lista: https://www.otomoto.pl/os...5B0%5D=electric to konkretne auto tutaj, https://www.otomoto.pl/of...html#59b1a2eebb Inne Ioniq, starsze, z wiekszym zasiegiem maja wyzsza cene...

To ten poprzedni model, z bateria 28kWh, ale te te ponad 200km latem i niecale 200km zima powinien robic, to jeden z moim warunkow, temu sie przygladam Ioniq. Podoba mi sie ta ladowarka 7kW (jestem w trakcie zwieksznia przylacza do jednej fazy na 7kW), calkiem przyjemny bagaznik, wozek chowasz w nim bez problemu? Taki z gondolka? :) nie spacerowka, bo to wszedzie wejdzie. Ta pamiec ustawien fotela, tez przydatne.
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-12-03, 12:09   

Tak na szybko to ten poprzedni model 28 kWh ma szybsze ladowanie niz ten nowszy 39 kWh i moze sie okazac ze da sie nim szybciej pokonac dluzsza trase mimo ze trzeba sie czesciej zatrzymywac na ladowanie.
Isofixy sa dwa na tylnej kanapie i tak jak pisalem nawet jakby dolozyli trzeci isofix na srodku to i tak 3 foteliki sie nie zmieszcza obok siebie - to domena wanow z osobnymi fotelami zamiast kanapy takich jak grand scenic czy Smax...
My juz 'wyroslismy' z duzego wozka typu gondola ale wydaje mi sie ze daloby sie go upchnac. Bagaznik nie jest gleboki bo pod spodem sa baterie ale jest dosc dlugi i ustawny bez wystajacych nadkoli a klapa bagaznika typu hatchback jest tak zaprojektowana ze zostaje sporo miejsca pomiedzy podloga bagaznika a klapa. Mysle ze w ostatacznosci lepiej znalezc taki wozek ktory podpasuje niz rezygnowac z fajnego w sumie auta. Poza tym gondole uzywa sie dosc krotko a zwykla spacerowka wchodzi bez problemu.
Jak bedziesz zainteresowany to moge zrobic pomiary bagaznika...
PS
Ten niebieski ionic za 70 000 jest bardzo fajny na pierwszy rzut oka. To jest cena netto stad moze taka atrakcyjna. Ale auta nie znam i zawsze zalecam wszystko posprawdzac na tip top. Takie dwuletnie auto musi miec kompletna historie bez zastrzezen. Jesli jest jeszcze na gwarancji tak jak pisze sprzedawca to tymbardziej warto sie zainteresowac...
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2173
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2020-12-03, 12:27   

Sprzedający nie zaznaczył opcji 'bezwypadkowy'. Trzeba by dokładnie sprawdzić co było uszkodzone i jak jest naprawione. Do tego dolicz 23% vatu i robi się już średnio atrakcyjna cena.
 
 
electric 
Hyundai IONIQ

Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 83
Wysłany: 2020-12-03, 14:00   

Aj, az wstyd - nie zauwazylem, ze to cena netto :)

Tak, z ta gondolka tez tak uwazam, ze predzej kupilbym lepiej skladany wozek, z mniejsza gondolka itd.
 
 
marcin.elektro 

Wiek: 49
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 105
Wysłany: 2020-12-03, 19:10   

Dokładnie starsze się szybciej ładują .Dłuższą trasę pokona się starszą wersją
 
 
electric 
Hyundai IONIQ

Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 83
Wysłany: 2020-12-03, 21:14   

marcin.elektro napisał/a:
Dokładnie starsze się szybciej ładują .Dłuższą trasę pokona się starszą wersją


Czyzby to wynikalo z tego, ze w tej samej wielkosci pakietu w nowym Ioniq skumulowali wieksza pojemnosc baterii, tym samym szybciej dochodziloby do przegrzewania baterii i znacznego spadku mocy na ladowarce? Cos jak w nissan leaf II z rapidagate.
 
 
gwito 


Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2020
Posty: 152
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-12-03, 21:54   

Dla ciekawskich polecam wyszukać na YouTubie filmik ioniq 28 kWh 1000 km challenge.
Niektórzy pokusili się nawet o porównanie ioniqa 28 kWh do Leafa 40 kWh gdzie oba auta mają podobny realny zasięg. Przewagą ioniqa oprócz mniejszego apetytu na prąd jest lepszy algorytm obliczający zasięg dzięki czemu można dojechać 'na oparach' czego w leafie lepiej nie robić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 1,78 sekundy. Zapytań do SQL: 12