SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzedam Volkswagen E-Golf 12/2018
Autor Wiadomość
DawidWaśniewski 

Dołączył: 19 Kwi 2021
Posty: 1
Wysłany: 2021-04-19, 12:52   Sprzedam Volkswagen E-Golf 12/2018

Witam,
brat sprzedaje E-Golfa jak w temacie.

Link do ogłoszenia https://www.otomoto.pl/of...html#ebbf12189c
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1052
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-19, 18:34   

Tak z ciekawości, bo się na e-Golfach nie znam - są jakieś plusy takiego kilkuletniego Golfa, w porównaniu do np. nowego ID3?
Albo Leafa?
 
 
Daniel_EV 
VW e-Golf '18


Wiek: 34
Dołączył: 07 Lut 2021
Posty: 13
Wysłany: 2021-04-19, 19:27   

Jako szczęśliwy użytkownik tego konkretnego egzemplarza: :mrgreen:

W porównaniu do ID.3 auto ma bardzo szybki i dopracowany infotainment. Zakupiłem je przy przebiegu ok. 3000. Pokonałem nim już ponad 33000km i w tym czasie nie przydarzyło mi się absolutnie nic. Auto raz stawiło się w ASO na obligatoryjnym serwisie (przy 30kkm) a poza tym jeździ i cieszy.
Zdarzało mi się posiadać spalinówki pochodzące z pierwszych miesięcy produkcji modelu i wiem, że spędzanie czasu w ASO w oczekiwaniu na naprawę "drobnych problemów wieku dziecięcego" potrafi zabić każdą miłość do wymarzonych i wyczekiwanych 4 kółek.
Wyposażenie:
Na tyle, na ile przeklikiwałem się przez cennik VW, wyposażenie ID.3 do poziomu e-Golfa zbliża cenę w okolice 160000-170000pln (przy najmniejszej baterii)
Wnętrze:
O ile to w ID.3 jest wizualnie nowocześniejsze, o tyle to w Golfie sprawia wrażenie dużo solidniejszego, dokładniej spasowanego i wykonanego z lepszych materiałów.

Do Leafa nie potrafię się odnieść. Widziałem kilka razy na ładowarce. Zupełnie nie moja estetyka, więc przy zakupie nawet nie porównywałem.

Mój bazowy plan z 2019 roku zakładał zakup e-Golfa na 6-10 miesięcy, by oswoić się z EV i przesiąść się do czegoś z "poważniejszym" zasięgiem (ID.3 lub Model 3). Auto jednak na tyle mnie wciągnęło, że pierwsza myśl o sprzedaży pojawiła się dwa razy później, gdy pozbyłem się codziennej spalinówki i zasięg (szczególnie zimą) stał się odrobinę uciążliwy.
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1052
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-20, 07:59   

Daniel_EV napisał/a:

W porównaniu do ID.3 auto ma bardzo szybki i dopracowany infotainment.


No tak - "kultowy" już infotaiment ID3, ale to kiedyś (raczej) poprawią.
A jak z zasięgami?
Bo znam e-Golfa tylko z testu w Automianiaku, gdzie ładować się musiał co chwilę.
Ale może to było tylko w kontekście Kony 64 kWh, którą ciężko przebić.

Daniel_EV napisał/a:

Na tyle, na ile przeklikiwałem się przez cennik VW, wyposażenie ID.3 do poziomu e-Golfa zbliża cenę w okolice 160000-170000pln (przy najmniejszej baterii)


Tzn. co by trzeba dokupić do wersji Pure?
 
 
Piotrek11
e-Golf

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 188
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-04-20, 13:23   

Cav napisał/a:
Daniel_EV napisał/a:

W porównaniu do ID.3 auto ma bardzo szybki i dopracowany infotainment.


No tak - "kultowy" już infotaiment ID3, ale to kiedyś (raczej) poprawią.
A jak z zasięgami?
Bo znam e-Golfa tylko z testu w Automianiaku, gdzie ładować się musiał co chwilę.
Ale może to było tylko w kontekście Kony 64 kWh, którą ciężko przebić.

Daniel_EV napisał/a:

Na tyle, na ile przeklikiwałem się przez cennik VW, wyposażenie ID.3 do poziomu e-Golfa zbliża cenę w okolice 160000-170000pln (przy najmniejszej baterii)


Tzn. co by trzeba dokupić do wersji Pure?


Miałem Golfa-e 136 km z 2018 r.
Więc sie wypowiem :)
W lecie przy spokojnej jezdzie bez szarpan i gwaltownych przyspieszen robi maksymalnie do 225km
Plusem jest ,ze w trasie od razu mozna go ładowac CCS-em.
Od zera na maxa czas ponownego ładowania do 50 minut.
Nie ma tego problemu co w Leafie ze spowalnia jak baterie są rozgrzane po jezdzie w trasie .
Pewnie przez brak chłodzenia baterii w Leafach
Wirtualne zegary i obsługa wyswietlacza naprawde super .
Działa nawet gestami.Gestami slabo bo słabo ale działa.
Fajne jest rowniez pólautonomiczne parkowanie do tylu lub w bok.
Ogólnie Golfa miło wspominam
Rekord w lecie przy jezdzie do 70 km predkosci na godzine i przede wszystkim przy mega delikatnym przyspieszaniu pokazał 9,8 kWh
Choc kolega uwaza ze lepiej wychodzi sie ze zuzyciem prądu poprzez gwałtowne i mocne wcisniecie gazu i od razu odpuszczenie po rozpedzeniu auta.
 
 
Daniel_EV 
VW e-Golf '18


Wiek: 34
Dołączył: 07 Lut 2021
Posty: 13
Wysłany: 2021-04-20, 21:30   

Potwierdzam :mrgreen: , z małym "ale", o czym na końcu...

Cav napisał/a:

No tak - "kultowy" już infotaiment ID3, ale to kiedyś (raczej) poprawią.

Zgadza się, aczkolwiek nie chodzi mi już nawet o te początkowe błędy - wiadomo, że przy tej skali produkcji kiedyś to wyeliminują.
Wyświetlacz znajdujący się za kierownicą w Golfie (rozdzielczość, animacje) bije moim zdaniem na głowę ten zainstalowany w ID.3 Rozumiem, że ideą było przeniesienie możliwie dużej ilości wyświetlanych informacji i obsługi na wyświetlacz centralny, ale efekt tego działania kłóci mi się z nowoczesnym autem, kosztującym blisko 200kpln.

Cav napisał/a:

A jak z zasięgami?
Bo znam e-Golfa tylko z testu w Automianiaku, gdzie ładować się musiał co chwilę.

Nie kojarzę tego testu niestety, więc ciężko mi się bezpośrednio odnieść.
Moje letnie przebiegi na pojedynczym ładowaniu spokojnie przekraczały 200km jeżdżąc 50/50% trasa dwujezdniowa (do ok. 110km/h) / miasto, bez schodzenia z poziomem naładowania baterii poniżej 20-30km zasięgu.
Rekordowe pojedyncze odcinki w trasie to ok. 230-240km, ale to już bez przekraczania licznikowych 100km/h (ok. 96-97 wg GPS).
Generalnie w lecie jeżdżąc Golfem wyłącznie po mieście ciężko przekroczyć 13,5-14kWh/100km (nawet z klimą).

Wyposażeniem e-Golf wpada gdzieś pomiędzy ID.3 Pure Performance City (ok. 150kpln) a Pure Performance Style (ok. 165kpln) - bliżej tego drugiego, przy czym nawet ten droższy względem e-Golfa nie ma w standardzie chociażby alufelg :lol: Nie ma też hamulców tarczowych na tylnej osi...
Wydaje mi się, że multimedia również są tu uboższe (np. jakość systemu audio).

W e-Golfie fajne było to, że był on nieprzyzwoicie drogi jak na Golfa, ale w standardzie miał niemalże wszystko, co z zakresu wyposażenia było wówczas dostępne.

Piotrek11 napisał/a:

Plusem jest ,ze w trasie od razu mozna go ładowac CCS-em.
Od zera na maxa czas ponownego ładowania do 50 minut.
Nie ma tego problemu co w Leafie ze spowalnia jak baterie są rozgrzane po jezdzie w trasie .
Pewnie przez brak chłodzenia baterii w Leafach

Problem zaczyna się wówczas, gdy w upalny dzień chcesz pokonać 600-800km i musisz skorzystać z CCS-a kilka razy podczas jednej trasy. Bateria w e-Golfie niestety ma wyłącznie pasywne chłodzenie i np. przy 30-33st.C tylko pierwsze ładowanie odbywa się z pełną mocą. Na kolejnym moc spada już w okolice 32-33kW, a na kolejnych ciężko przekroczyć 24-26kW.

Gdy np. jechałem z Mazowsza do Krynicy Zdrój, nie było to uciążliwe: ładowanie AC w nocy. Następnie CCSy w Białobrzegach (pełna moc) i Tarnowie (lekko ograniczona, ale wciąż wyraźnie powyżej 30kW).
Gdy jednak wypuściłem się dalej - do Bukaresztu, kolejne ładowania od granicy Polska-Słowacja odbywały się już z mocami poniżej 30kW.
Co ciekawe: przy temperaturze zewnętrznej bliższej 5-10st.C problem się marginalizował i moc ładowania nie spadała poniżej 32-33kW.
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1052
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-21, 07:49   

Daniel_EV napisał/a:

Piotrek11 napisał/a:

Plusem jest ,ze w trasie od razu mozna go ładowac CCS-em.
Od zera na maxa czas ponownego ładowania do 50 minut.
Nie ma tego problemu co w Leafie ze spowalnia jak baterie są rozgrzane po jezdzie w trasie .
Pewnie przez brak chłodzenia baterii w Leafach

Problem zaczyna się wówczas, gdy w upalny dzień chcesz pokonać 600-800km i musisz skorzystać z CCS-a kilka razy podczas jednej trasy. Bateria w e-Golfie niestety ma wyłącznie pasywne chłodzenie i np. przy 30-33st.C tylko pierwsze ładowanie odbywa się z pełną mocą. Na kolejnym moc spada już w okolice 32-33kW, a na kolejnych ciężko przekroczyć 24-26kW.


Jeden drugiemu zaprzecza, zdecydujcie się.
Bo to poważny problem - jeśli ten Golf ma rapidgate, tak jak Leaf (i nie ma aktywnego chłodzenia), to i jego użyteczność jest na podobnym poziomie.
A 3 letni leaf kosztuje o 1/3 mniej niż nowy, no i niż ta oferta.

To zdecydowanie bardziej dyskwalifikujące niż brak alufelg, czy tarcz na tylnej osi.
To elektryk, wiec nie są konieczne, bo i tak hamulców używa się rzadko i mniej intensywnie.
Zasięg też nie powala, wygląda mi na taki z Zoe ZE40 bardziej, a nawet mniejszy (tyle że Zoe ma aktywne chłodzenie baterii, więc łatwiej odzyskać zasięg).

Więc do ID3 w ogóle nie ma co porównywać.
ID3 latem spokojnie osiągnie dużo lepsze zasięgi, nawet na najmniejszej baterii.
 
 
Apolonia 
Tesla Model 3 i ZOE


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2033
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2021-04-21, 07:56   

ID3 ma najlepsze osiagi zimą na krętych górskich drogach.
Juz tej zimy w lutym udowodnił paru użytkownikom.
_________________
Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie.
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1052
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-21, 08:02   

Apolonia napisał/a:
ID3 ma najlepsze osiagi zimą na krętych górskich drogach.
Juz tej zimy w lutym udowodnił paru użytkownikom.

Wyczuwam ironię?
Bo nie wiem o co biega.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 311
Wysłany: 2021-04-21, 09:17   

pewnie o tył napęd
 
 
Piotrek11
e-Golf

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 188
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-04-21, 09:35   

Cav napisał/a:
Daniel_EV napisał/a:

Piotrek11 napisał/a:

Plusem jest ,ze w trasie od razu mozna go ładowac CCS-em.
Od zera na maxa czas ponownego ładowania do 50 minut.
Nie ma tego problemu co w Leafie ze spowalnia jak baterie są rozgrzane po jezdzie w trasie .
Pewnie przez brak chłodzenia baterii w Leafach

Problem zaczyna się wówczas, gdy w upalny dzień chcesz pokonać 600-800km i musisz skorzystać z CCS-a kilka razy podczas jednej trasy. Bateria w e-Golfie niestety ma wyłącznie pasywne chłodzenie i np. przy 30-33st.C tylko pierwsze ładowanie odbywa się z pełną mocą. Na kolejnym moc spada już w okolice 32-33kW, a na kolejnych ciężko przekroczyć 24-26kW.


Jeden drugiemu zaprzecza, zdecydujcie się.
Bo to poważny problem - jeśli ten Golf ma rapidgate, tak jak Leaf (i nie ma aktywnego chłodzenia), to i jego użyteczność jest na podobnym poziomie.
A 3 letni leaf kosztuje o 1/3 mniej niż nowy, no i niż ta oferta.

To zdecydowanie bardziej dyskwalifikujące niż brak alufelg, czy tarcz na tylnej osi.
To elektryk, wiec nie są konieczne, bo i tak hamulców używa się rzadko i mniej intensywnie.
Zasięg też nie powala, wygląda mi na taki z Zoe ZE40 bardziej, a nawet mniejszy (tyle że Zoe ma aktywne chłodzenie baterii, więc łatwiej odzyskać zasięg).

Więc do ID3 w ogóle nie ma co porównywać.
ID3 latem spokojnie osiągnie dużo lepsze zasięgi, nawet na najmniejszej baterii.


Kto komu w czym zaprzecza ?
Tobie Cav dogodzic to......prawdziwe wyzwanie :-)
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1052
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-21, 11:18   

bro napisał/a:
pewnie o tył napęd


A tu się akurat zgadzam, to niewątpliwa wada.
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1052
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-21, 11:20   

[quote="Piotrek11"]
Cav napisał/a:
Daniel_EV napisał/a:

Piotrek11 napisał/a:

Nie ma tego problemu co w Leafie ze spowalnia jak baterie są rozgrzane po jezdzie w trasie .
Pewnie przez brak chłodzenia baterii w Leafach

Problem zaczyna się wówczas, gdy w upalny dzień chcesz pokonać 600-800km i musisz skorzystać z CCS-a kilka razy podczas jednej trasy. Bateria w e-Golfie niestety ma wyłącznie pasywne chłodzenie i np. przy 30-33st.C tylko pierwsze ładowanie odbywa się z pełną mocą. Na kolejnym moc spada już w okolice 32-33kW, a na kolejnych ciężko przekroczyć 24-26kW.


Kto komu w czym zaprzecza ?


Ty piszesz o braku rapidgate, a Daniel, że jest dokładnie odwrotnie.
 
 
Daniel_EV 
VW e-Golf '18


Wiek: 34
Dołączył: 07 Lut 2021
Posty: 13
Wysłany: 2021-04-21, 13:05   

Z moich własnych obserwacji i wniosków płynących ze zgłębiania dostępnych w sieci materiałów (opinii, testów porównawczych):
Zarówno e-Golf jak i Leaf ma baterię chłodzoną pasywnie i w każdym występuje problem ograniczania mocy ładowania przy kilku kolejnych sesjach na ładowarce CCS. Z testów porównawczych wnioskuję jednak, że w podobnych warunkach VW potrafi uzyskiwać jednak wyższe moce i problem pojawia się później niż w Leafie, co przy nieznacznie mniejszym zużyciu energii na 100km daje mu jednak przewagę w dłuższych trasach.
Jeśli ktoś chce przejechać latem ciągiem 400-500km i startuje z pełną baterią, różnica sięgnie zapewne nie więcej niż 30-60 minut.
Jeśli ktoś planuje przejechać którymś z tych aut ciągiem 600-900km, to... umówmy się, że traktuje to raczej w kategoriach wyzwania czy przygody - żadne z tych aut nie zostało do tego stworzone. W typowej jeździe miejskiej czy na trasach typu Warszawa - Łódź walory i ograniczenia obydwu samochodów będą identyczne, więc wybór sprowadza się do przesłanek czysto subiektywnych.

Mnie nie "podszedł" design Leafa. Z zewnątrz jest jeszcze OK, ale w środku przypomina mi japońską motoryzację z lat 90-tych i początków XXI wieku. Krągłości, łuczki, wypukłości... Nie moja estetyka i tyle.
Estetyka VW również nie wywołuje u mnie szybszego bicia serca, ale łatwiej mi jednak zaakceptować proste w formie wnętrze e-Golfa (tam bardziej, że w wersji z wirtualnymi zegarami i systemem Discovery Pro robi wrażenie bardzo "premium").
Plusem też był dla mnie port CCS, jako że swoim e-Golfem eksplorowałem sporą część Europy i wielokrotnie korzystałem z Ionity.

A co do porównania ID.3 do e-Golfa:
Aktywne chłodzenie baterii zmienia wszystko, ale umówmy się: cenowo to również inna przestrzeń rynku. Koszt zakupu ID.3 Pure to 150% ceny e-Golfa. Obstawiam, że utrata wartości również będzie wyższa w tym pierwszym.
Jeśli ktoś kieruje się modą czy chęcią posiadania elektryka ze stabilnym, szybkim ładowaniem na szybkich ładowarkach - na e-Golfa nawet nie spojrzy.
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 311
Wysłany: 2021-04-21, 13:45   

Cav napisał/a:
bro napisał/a:
pewnie o tył napęd


A tu się akurat zgadzam, to niewątpliwa wada.


to subiektywne, ja bym wolał..
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3936
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-04-21, 14:14   

Cav napisał/a:
To zdecydowanie bardziej dyskwalifikujące niż brak alufelg, czy tarcz na tylnej osi.
W elektryku bębny z tyłu to chyba nie jest taki zły pomysł patrząc po moich pordzewiałych od wewnętrznej strony tarczach.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Daniel_EV 
VW e-Golf '18


Wiek: 34
Dołączył: 07 Lut 2021
Posty: 13
Wysłany: 2021-04-21, 14:19   

bro napisał/a:


to subiektywne, ja bym wolał..

Ja również. We wszystkich spalinówkach mam RWD i żałuję, że e-Golf ze swoim nisko położonym środkiem ciężkości nie ma napędu na tył. :roll: Dobrze, że jest chociaż szpera...
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 2172
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2021-04-21, 14:26   

PatrykS napisał/a:
Cav napisał/a:
To zdecydowanie bardziej dyskwalifikujące niż brak alufelg, czy tarcz na tylnej osi.
W elektryku bębny z tyłu to chyba nie jest taki zły pomysł patrząc po moich pordzewiałych od wewnętrznej strony tarczach.


Nigdy jeszcze nie miałem większych problemów z tarczami w żadnym aucie (łącznie z elektrykami). No może poza jednym przypadkiem gdy w jednym ze spaliniaków musiałem przeczyścić i nasmarować prowadnice, bo była pęknięta osłona gumowa (pamiątka po poprzednim właścicielu). Za to z bębnami miałem ciągłe problemy w stylu cieknące cylinderki, zacinający się ręczny, hałas dobiegający z bębna (nie odbijały poprawnie szczęki). I to głównie te problemy z bębnami miałem w autach z grupy VW i Fiatami.
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1052
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-21, 15:08   

Daniel_EV napisał/a:

A co do porównania ID.3 do e-Golfa:
Aktywne chłodzenie baterii zmienia wszystko, ale umówmy się: cenowo to również inna przestrzeń rynku. Koszt zakupu ID.3 Pure to 150% ceny e-Golfa.


No nie - Pure (zwykły) ma się mieścić w 130 tys.
Czyli niewiele drożej niż chcesz za swojego 3-letniego Golfa.
I zapewne znacznie taniej niż jakikolwiek nowy e-Golf w historii.
 
 
Piotrek11
e-Golf

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 188
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-04-21, 15:09   

[quote="Cav"]
Piotrek11 napisał/a:
Cav napisał/a:
Daniel_EV napisał/a:

Piotrek11 napisał/a:

Nie ma tego problemu co w Leafie ze spowalnia jak baterie są rozgrzane po jezdzie w trasie .
Pewnie przez brak chłodzenia baterii w Leafach

Problem zaczyna się wówczas, gdy w upalny dzień chcesz pokonać 600-800km i musisz skorzystać z CCS-a kilka razy podczas jednej trasy. Bateria w e-Golfie niestety ma wyłącznie pasywne chłodzenie i np. przy 30-33st.C tylko pierwsze ładowanie odbywa się z pełną mocą. Na kolejnym moc spada już w okolice 32-33kW, a na kolejnych ciężko przekroczyć 24-26kW.


Kto komu w czym zaprzecza ?


Ty piszesz o braku rapidgate, a Daniel, że jest dokładnie odwrotnie.

Chyba Cav coś Ci sie przewidziało ?
Czytam od przodu do tylu.
Od tyłu do przodu równiez :-) Nie widze nic takiego w czym podobno sobie zaprzeczamy :-) )

ps.Moge Cie nawet miło zaskoczyc .
W Golfie e kierownica jest firmowo wykonczona skorą.
Rowniez drązek automatu.
Dla podkreslenia elektrycznego charakteru elementy skórzane obszyte są niebieską nitką.
Nie trzeba wiec na kierownice zakładac takiego bazarowego kondonka jakiego miałes w swoim smutnym białym Zoe w wersji Life :-) )
Te obszycia niebieska nitka są bardzo miłe dla oka
 
 
Cav 
Smart ED/C-HR hybrid

Dołączył: 14 Paź 2019
Posty: 1052
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-04-21, 18:16   

Piotrek11 napisał/a:
Cav napisał/a:
Piotrek11 napisał/a:
Cav napisał/a:
Daniel_EV napisał/a:

Piotrek11 napisał/a:

Nie ma tego problemu co w Leafie ze spowalnia jak baterie są rozgrzane po jezdzie w trasie .
Pewnie przez brak chłodzenia baterii w Leafach

Problem zaczyna się wówczas, gdy w upalny dzień chcesz pokonać 600-800km i musisz skorzystać z CCS-a kilka razy podczas jednej trasy. Bateria w e-Golfie niestety ma wyłącznie pasywne chłodzenie i np. przy 30-33st.C tylko pierwsze ładowanie odbywa się z pełną mocą. Na kolejnym moc spada już w okolice 32-33kW, a na kolejnych ciężko przekroczyć 24-26kW.


Kto komu w czym zaprzecza ?


Ty piszesz o braku rapidgate, a Daniel, że jest dokładnie odwrotnie.

Chyba Cav coś Ci sie przewidziało ?
Czytam od przodu do tylu.
Od tyłu do przodu równiez :-) Nie widze nic takiego w czym podobno sobie zaprzeczamy :-) )



"nie ma problemu co w leafie że spowalnia ładowanie" to zaprzeczenie zdania "tylko pierwsze ładowanie odbywa się z pełną mocą. Na kolejnym moc spada".

Kontynuacja nie ma sensu - EOD.
 
 
Daniel_EV 
VW e-Golf '18


Wiek: 34
Dołączył: 07 Lut 2021
Posty: 13
Wysłany: 2021-04-21, 22:11   

Cav napisał/a:

No nie - Pure (zwykły) ma się mieścić w 130 tys.
Czyli niewiele drożej niż chcesz za swojego 3-letniego Golfa.
I zapewne znacznie taniej niż jakikolwiek nowy e-Golf w historii.

A Dacia Duster to w sumie zamiennik Jeepa Wranglera...
Opisałem wyżej, jaką wersję ID.3 trzeba wybrać, by wyposażeniem dogonić oferowanego przeze mnie e-Golfa. Pod kilkoma względami nawet owe 150% ceny używanego e-Golfa nie pozwoli go dogonić - choćby pod względem jakości i dopracowania detali o których wspomniał Piotrek, czy niektórych aspektów infotainmentu.
Nie twierdzę, że e-Golf jest najwspanialszym elektrykiem na świecie, ale na jego tle, podstawowy ID.3 wypada moim zdaniem słabo - choćby pod kątem jakości wykonania wnętrza i otaczających nas materiałów. Być może takie są oczekiwania rynku, ale ja tego "nie kupuję". Po tej całej szopce z zapisami, newsletterami, odsłanianymi po kawałku demówkami i przekładanymi terminami dostaw "by dopracować" - spodziewałem się zdecydowanie więcej.

e-Golfa kupowałem myśląc o przesiadce do ID.3. Dziś, po zapoznaniu się z tym drugim - zdecydowanie wybieram Teslę. I piszę to jako wieloletni anty-fan całej religii, jaka wyrosła wokół tej marki. W ogólnym rozrachunku ID.3 jest moim zdaniem zarówno przeciętnym autem, jak i przeciętnym elektrykiem. Nie wydałbym na niego ani 130k w wersji podstawowej, ani 200k+ w wersji akceptowalnie wyposażonej.
 
 
Piotrek11
e-Golf

Dołączył: 15 Wrz 2019
Posty: 188
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-04-22, 17:54   

Cav napisał/a:
Piotrek11 napisał/a:
Cav napisał/a:
Piotrek11 napisał/a:
Cav napisał/a:
Daniel_EV napisał/a:

Piotrek11 napisał/a:

Nie ma tego problemu co w Leafie ze spowalnia jak baterie są rozgrzane po jezdzie w trasie .
Pewnie przez brak chłodzenia baterii w Leafach

Problem zaczyna się wówczas, gdy w upalny dzień chcesz pokonać 600-800km i musisz skorzystać z CCS-a kilka razy podczas jednej trasy. Bateria w e-Golfie niestety ma wyłącznie pasywne chłodzenie i np. przy 30-33st.C tylko pierwsze ładowanie odbywa się z pełną mocą. Na kolejnym moc spada już w okolice 32-33kW, a na kolejnych ciężko przekroczyć 24-26kW.


Kto komu w czym zaprzecza ?


Ty piszesz o braku rapidgate, a Daniel, że jest dokładnie odwrotnie.

Chyba Cav coś Ci sie przewidziało ?
Czytam od przodu do tylu.
Od tyłu do przodu równiez :-) Nie widze nic takiego w czym podobno sobie zaprzeczamy :-) )



"nie ma problemu co w leafie że spowalnia ładowanie" to zaprzeczenie zdania "tylko pierwsze ładowanie odbywa się z pełną mocą. Na kolejnym moc spada".

Kontynuacja nie ma sensu - EOD.


O rany Tobie dogodzic to naprawde wyzwanie :-)
Nigdy nie jechałem swoim Golfem w taki sposób , bym musiał kilka razy pod rząd ladowac go CCS-em.Byc moze jest tak jak napisał Daniel.Ja tego niewiem , bo niemiałem mozliwosci tego stanu zweryfikowac, ani takiej potrzeby.
Najdłuzsza trasa za jednym zamachem jaką zrobiłem to w wakacje Warszawa Gdynia. Postój na Orlenie w Pawlikach
Miesiąc sierpien więc wysoka temperatura.
Nie zauwazyłem zadnego spowolnienia podczas ładowania
Opisałem swoje wrazenia.W niczym nie zaprzeczałem Danielowi.Szukasz dziury w całym :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 14